Cara Menstruktur Akaun Adwords Anda

AdWords

You may have already heard of keywords and bids, but you might not know how to properly structure your account to maximize the effectiveness of your advertising dollars. Listed below are tips for how to structure your account. Once you have an idea of how to structure your account, you can get started today. You can also check out our detailed guide on how to choose the right keywords. Choosing the right keywords is crucial to increasing your conversions and sales.

Kata kunci

While choosing keywords for Adwords, remember that not all keywords are created equal. While some seem logical at first, they could actually be ineffective. Sebagai contoh, jika seseorang menaip “kata laluan wifi” ke dalam Google, they probably aren’t looking for a password for their own home WiFi. Sebagai alternatif, they could be looking for a friend’s wifi password. Advertising on a word such as wifi password would be pointless for you, as people aren’t likely to be looking for that kind of information.

It’s important to know that keywords change over time, so you need to keep up with the latest trends in keyword targeting. In addition to ad copy, keyword targeting needs to be updated frequently, as target markets and audience habits change. Sebagai contoh, marketers are using more natural language in their ads, and prices are always evolving. In order to remain competitive and relevant, you need to use the latest keywords that will drive more traffic to your website.

A key way to avoid wasting money on low-quality traffic is to create lists of negative keywords. This will help you avoid wasting money on irrelevant search terms, and increase your click-through-rate. While finding potential keywords is relatively easy, using negative ones can be a challenge. To use negative keywords properly, you need to understand what negative keywords are and how to identify them. There are many ways to find high-converting keywords and make sure they’re relevant to your website.

Depending on the nature of your website, you may need to choose more than one keyword per search. To make the most of Adwords keywords, choose ones that are broad and can capture a wider audience. Remember that you want to stay at the top of the mind of your audience, and not only that. You’ll need to know what people are searching for before you can choose a good keyword strategy. That’s where the keyword research comes in.

You can find new keywords by using Google’s keyword tool or through the webmaster search analytics query report linked to your Adwords account. Dalam apa jua keadaan, make sure your keywords are relevant to the content of your website. If you’re targeting informational searches, you should use phrase-match keywords and match the phrase to the content of your website. Sebagai contoh, a website selling shoes could target visitors looking for information onhow to” – both of which are highly targeted.

Pembidaan

In Adwords, you can bid for your traffic in a number of ways. The most common method is cost-per-click, where you pay only for each click your ad receives. Namun begitu, you can also use cost-per-mille bidding, which costs less but allows you to pay for thousands of impressions on your ad. The following are some tips for bidding on Adwords:

You can research past AdWords campaigns and keywords to determine which bids are most effective. You can also use the competitor’s data to better determine what keywords and ads to bid on. All of these data is important when you’re putting together bids. They will help you know how much work you need to put in. Namun begitu, it is best to seek professional help from the start. A good agency will be able to guide you through the entire process, from setting up a budget to adjusting the daily budget.

Pertama, understand your target market. What does your audience want to read? What do they need? Ask people who are familiar with your market and use their language to design your ad to match their needs. In addition to knowing your target market, consider other factors such as the competition, budget, and target market. Dengan berbuat demikian, you’ll be able to determine how much your ads should cost. If you have a limited budget, it’s best to focus on cheaper countries, since these countries are often more likely to respond positively to your ad than those that cost a lot of money.

Once you have the right strategy in place, you can use Adwords to increase your business visibility. You can target local customers as well, which means that you can track user behavior and improve your business’s quality score. In addition to increasing traffic, you can lower your cost-per-click by improving the quality of your ads. If you have a local audience, focusing on SEO will help you avoid any pitfalls.

Skor kualiti

There are three main factors that influence your quality score on Adwords. They are ad position, cost, and campaign success. Here’s an example of how each affects the other. In the example below, if two brands have identical ads, the higher quality score one gets will be displayed in position #1. If the other brand is listed in position #2, it will cost more to get the top spot. In order to increase your Quality Score, you must make sure your ad meets these criteria.

The first component to consider when attempting to improve your Quality Score is your landing page. If you use a keyword like blue pens, you need to create a page that features that keyword. Kemudian, your landing page must include the wordsblue pens.The ad group will then include a link to a landing page that features the exact same keyword. The landing page should be a great place to get more information about blue pens.

The second factor is your CPC bid. Your quality score will help determine which advertisements get clicked on. High Quality Scores mean that your ads will get noticed by searchers. It’s also the determining factor of your ad’s rank in the auction and can help you outrank high-bidders who have more money than time. You can increase your Quality Score by making your ads relevant to the terms they are targeting.

The third factor in Adwords Quality Score is your CTR. This measure will allow you to test the relevance of your ads to your audience. It also helps determine the CPC of your ads. Higher CTRs mean higher ROI. Pada akhirnya, your landing page should be relevant to the keywords that are in your ads. If your landing page is not relevant to your audience, your ads will get a lower CPC.

The final factor that affects your Quality Score is your keywords and your Ad. Keywords and ads that are not relevant to your audience will not receive a high quality score. In addition to the keywords and CPC, your quality score will also influence the cost of your Ads. High-quality ads are often more likely to convert and get you lower CPC. But how do you increase your Quality Score? Listed below are some strategies for improving your Quality Score on Adwords.

kos

In order to get an accurate idea of the cost of your Adwords campaign, you must first understand the concept of CPC (kos setiap klik). While CPC is an excellent building block for understanding Adwords costs, it is not sufficient. You must also take into account the cost of a subscription to an Adwords software program. Sebagai contoh, WordStream offers subscriptions for six-month, 12-month, and prepaid annual plans. Make sure you understand the terms of these contracts before signing on.

Beberapa tahun kebelakangan ini, the cost of Adwords has increased three to five-fold for some verticals. The price has remained high despite the demand from offline players and cash-flush start-ups. Google attributes the rising cost of Adwords to increased competition in the market, with more businesses than ever using the web to market their products. The cost of Adwords is often more than 50% of the product’s cost, but it has been much lower in some verticals.

Despite being expensive, AdWords is an effective advertising tool. With the help of AdWords, you can reach millions of unique users and generate a significant return on your investment. You can even track the results of your campaign and determine which keywords are generating the most traffic. Atas sebab ini, this program is the perfect solution for many small businesses. It will help you get a higher conversion rate than ever before.

When setting up an AdWords budget, be sure to allocate a portion of your overall advertising budget for each campaign. You should aim for a daily budget of PS200. It may be higher or lower, depending on the niche of your business and the amount of traffic you expect to generate per month. Divide the monthly budget by 30 to get your daily budget. If you do not know how to set up a proper budget for your AdWords campaign, you might be wasting your ad budget. Ingat, budgeting is a crucial part of learning how to succeed with Adwords.

Whether you’re using Adwords to get more leads or more sales, you’ll have to decide how much you want to spend on each click. AdWords generates new customers, and you need to know how much each one of them is worth, both at first interaction and over the lifetime. Sebagai contoh, one of my clients uses Adwords to increase their profits. Dalam kes ini, a successful ad campaign could save her thousands of dollars in wasted ad spend.

Bagaimana AdWords Boleh Meningkatkan Kadar Penukaran Tapak Web Anda

AdWords

Carian berbayar ialah cara paling segera untuk mendorong trafik ke tapak anda. SEO mengambil masa beberapa bulan untuk menunjukkan hasil, manakala carian berbayar kelihatan serta-merta. Kempen AdWords boleh membantu mengimbangi permulaan SEO yang perlahan dengan meningkatkan jenama anda dan mendorong lebih banyak trafik yang layak ke tapak anda. Kempen AdWords juga boleh memastikan tapak web anda kekal berdaya saing di tempat teratas halaman hasil carian Google. Menurut Google, lebih banyak iklan berbayar yang anda jalankan, semakin besar kemungkinan anda menerima klik organik.

Kos setiap klik

Purata kos setiap klik untuk Adwords bergantung pada beberapa faktor, termasuk jenis perniagaan anda, industri, dan produk atau perkhidmatan. Ia juga bergantung pada bida anda dan skor kualiti iklan anda. Jika anda menyasarkan khalayak tempatan, anda boleh menetapkan belanjawan khusus untuk pengguna mudah alih. Dan anda boleh menyasarkan jenis peranti mudah alih tertentu. Pilihan penyasaran lanjutan boleh mengurangkan perbelanjaan iklan anda secara drastik. Anda boleh mengetahui kos iklan anda dengan menyemak maklumat yang disediakan oleh Google Analitis.

Kos setiap klik untuk Adwords biasanya antara $1 dan $2 setiap klik, tetapi dalam beberapa pasaran yang kompetitif, kos boleh naik. Pastikan salinan iklan anda sepadan dengan halaman yang dioptimumkan penukaran. Sebagai contoh, jika halaman produk anda ialah halaman pendaratan utama anda untuk kempen jualan Black Friday, anda harus menulis iklan berdasarkan kandungan tersebut. Kemudian, apabila pelanggan mengklik pada iklan tersebut, mereka akan diarahkan ke halaman tersebut.

Skor kualiti menggambarkan perkaitan kata kunci anda, teks iklan, dan halaman pendaratan. Sekiranya elemen ini relevan dengan khalayak sasaran, kos setiap klik anda akan menjadi lebih rendah. Jika anda ingin mendapat jawatan yang lebih tinggi, anda harus menetapkan bida yang lebih tinggi, tetapi pastikan ia cukup rendah untuk bersaing dengan pengiklan lain. Untuk bantuan lanjut, baca Lengkap, Panduan Mudah Hadam untuk Belanjawan Google Ads. Kemudian, anda boleh menentukan bajet anda dan merancang dengan sewajarnya.

Kos setiap penukaran

Jika anda cuba menentukan kos untuk menukar pelawat kepada pelanggan, anda perlu memahami cara kos setiap pemerolehan berfungsi dan cara memanfaatkannya sepenuhnya. Dalam AdWords, anda boleh menggunakan perancang kata kunci untuk mengetahui kos setiap pemerolehan. Hanya masukkan kata kunci atau senarai kata kunci untuk melihat ramalan kos anda untuk menukar setiap pelawat. Kemudian, anda boleh meningkatkan bida anda sehingga mencapai CPA yang diingini.

Kos setiap penukaran ialah jumlah kos menjana trafik untuk kempen tertentu dibahagikan dengan bilangan penukaran. Sebagai contoh, if you spend $100 on an ad campaign and only receive five conversions, your CPC will be $20. This means that you’ll pay $80 for one conversion for every 100 views of your ad. Cost per conversion is different than cost per click, because it places greater risk on the advertising platform.

When determining the cost of your ad campaign, the cost per conversion is an important indicator of the economy and performance of your ad campaigns. Using the cost per conversion as your benchmark will help you focus on your ad strategy. It also gives you a sense of the frequency of visitor actions. Kemudian, multiply your current conversion rate by a thousand. You will know whether your current campaign is generating enough leads to warrant an increased bid.

Cost per click vs maximum bid

Terdapat dua jenis strategi pembidaan utama untuk Adwords: pembidaan manual dan Kos Setiap Klik Dipertingkat (ECPC). Pembidaan manual membolehkan anda menetapkan bida maksimum CPC untuk setiap kata kunci. Kedua-dua kaedah ini membolehkan anda memperhalusi penyasaran iklan dan mengawal kata kunci untuk membelanjakan lebih banyak wang. Pembidaan manual membolehkan anda mendapat strategik dengan ROI pengiklanan dan sasaran objektif perniagaan.

Walaupun bida tinggi diperlukan untuk memastikan pendedahan maksimum, bida yang rendah sebenarnya boleh menjejaskan perniagaan anda. Bidaan yang tinggi untuk firma guaman berkaitan kemalangan mungkin akan menjana lebih banyak perniagaan daripada bidaan rendah untuk sarung kaki Krismas. Walaupun kedua-dua kaedah berkesan dalam meningkatkan pendapatan, mereka tidak selalu menghasilkan hasil yang diingini. Adalah penting untuk ambil perhatian bahawa kos setiap klik maksimum tidak semestinya diterjemahkan kepada harga akhir; dalam beberapa kes, pengiklan akan membayar jumlah minimum untuk mencapai ambang Kedudukan Iklan dan membida pesaing di bawah ambang tersebut.

Pembidaan manual membolehkan anda menetapkan belanjawan harian, nyatakan bida maksimum, dan mengautomasikan proses pembidaan. Pembidaan automatik membolehkan Google menentukan bida tertinggi secara automatik untuk kempen anda berdasarkan belanjawan anda. Anda juga boleh memilih untuk menyerahkan bida secara manual atau menyerahkan bidaan kepada Google. Pembidaan manual memberi anda kawalan sepenuhnya ke atas bida anda dan membolehkan anda menjejak amaun yang anda belanjakan untuk klik.

Padanan luas

Jenis padanan lalai dalam AdWords ialah padanan am, membolehkan anda memaparkan iklan apabila carian dibuat untuk kata kunci yang mengandungi mana-mana perkataan atau frasa dalam frasa utama anda. Walaupun jenis padanan ini membolehkan anda menjangkau khalayak terbesar yang mungkin, ia juga boleh membantu anda menemui kata kunci baharu. Berikut ialah penjelasan ringkas tentang sebab anda perlu menggunakan padanan am dalam Adwords:

Pengubah suai padanan am ditambahkan pada kata kunci anda dengan a “+.” Ia memberitahu Google bahawa varian hampir kata kunci wujud untuk memaparkan iklan anda. Sebagai contoh, jika anda cuba menjual novel perjalanan, anda tidak akan mahu menggunakan pengubah suai padanan am untuk kata kunci tersebut. Namun begitu, jika anda menyasarkan produk atau perkhidmatan tertentu, anda perlu menggunakan padanan tepat, yang hanya mencetuskan iklan anda apabila orang mencari perkataan yang tepat.

Walaupun padanan am ialah tetapan kata kunci yang paling berkesan untuk pemasaran semula, ia bukan pilihan terbaik untuk setiap syarikat. Ia boleh membawa kepada klik yang tidak berkaitan dan boleh menjejaskan kempen iklan anda dengan serius. Lebih-lebih lagi, Google dan Bing boleh menjadi agresif dalam meletakkan iklan. Seperti, anda perlu memastikan iklan anda dipaparkan kepada pengguna yang berkaitan. Dengan menggunakan lapisan khalayak dalam Adwords, anda boleh mengawal kedua-dua kelantangan dan kualiti khalayak anda. Kata kunci padanan am boleh dihadkan kepada jenis khalayak tertentu, seperti khalayak dalam pasaran atau pemasaran semula.

Sambungan panggilan

Anda boleh menambahkan Sambungan panggilan pada kempen AdWords anda untuk meningkatkan penukaran. Anda boleh menjadualkan ia muncul hanya apabila telefon anda berdering atau apabila kata kunci tertentu dicari. Namun begitu, anda tidak boleh menambah sambungan panggilan jika kempen anda terhad kepada Rangkaian Paparan atau Iklan Penyenaraian Produk. Di bawah disenaraikan beberapa petua untuk menambahkan Sambungan Panggilan pada kempen AdWords anda. Anda boleh mula menggunakan AdWords hari ini. Cuma ikut langkah ini untuk memaksimumkan kadar penukaran anda.

Sambungan panggilan berfungsi dengan menambahkan nombor telefon anda pada iklan anda. Ia akan dipaparkan dalam hasil carian dan butang CTA, serta pada pautan. Ciri tambahan meningkatkan penglibatan pelanggan. Lebih daripada 70% daripada pencari mudah alih menggunakan ciri klik untuk panggil untuk menghubungi perniagaan. Sebagai tambahan, 47% daripada pencari mudah alih akan melawat berbilang jenama selepas membuat panggilan. Oleh itu, sambungan panggilan ialah cara terbaik untuk menangkap bakal pelanggan.

Apabila anda menggunakan sambungan panggilan dengan AdWords, anda boleh menjadualkan mereka muncul hanya pada waktu tertentu. Anda juga boleh mendayakan atau melumpuhkan pelaporan sambungan panggilan. Sebagai contoh, jika anda seorang restoran pizza di Chicago, iklan sambungan panggilan boleh dipaparkan untuk pelawat yang mencari piza hidangan dalam. Pelawat ke Chicago kemudiannya boleh mengetik butang panggilan atau mengklik ke tapak web. Apabila sambungan panggilan ditunjukkan pada peranti mudah alih, ia akan memberi keutamaan kepada nombor telefon apabila carian dijalankan. Sambungan yang sama juga akan muncul pada PC dan tablet.

Sambungan lokasi

Pemilik perniagaan boleh mendapat manfaat daripada peluasan maklumat lokasi dengan menyasarkan pengguna di kawasan mereka. Dengan menambahkan maklumat lokasi pada iklan mereka, perniagaan boleh meningkatkan walk-in, jualan dalam talian dan luar talian, dan menjangkau khalayak sasarannya dengan lebih baik. Sebagai tambahan, habis 20 peratus carian adalah untuk produk atau perkhidmatan tempatan, menurut penyelidikan Google. Dan penambahan sambungan lokasi pada kempen carian telah ditunjukkan untuk meningkatkan CTR sebanyak 10%.

Untuk menggunakan sambungan lokasi, mula-mula segerakkan akaun Places anda dengan AdWords. Selepas itu, muat semula skrin Sambungan Lokasi anda. Jika anda tidak melihat sambungan lokasi, pilih secara manual. Dalam kebanyakan kes, sepatutnya hanya ada satu lokasi. Jika tidak, berbilang lokasi mungkin muncul. Pelanjutan lokasi baharu membantu pengiklan memastikan bahawa iklan mereka adalah berkaitan dengan lokasi yang mereka sasarkan. Namun begitu, adalah lebih baik menggunakan penapisan apabila menggunakan sambungan lokasi.

Peluasan maklumat lokasi amat membantu untuk perniagaan yang mempunyai lokasi fizikal. Dengan menambah sambungan lokasi, pencari boleh mendapatkan arah ke lokasi perniagaan daripada iklan. Sambungan memuatkan Peta Google untuk mereka. Selain itu, ia bagus untuk pengguna mudah alih, sebagai kajian baru-baru ini mendapati bahawa 50 peratus pengguna telefon pintar melawat kedai dalam masa sehari mencari pada telefon pintar. Untuk maklumat lanjut, lihat Pelanjutan Lokasi dalam Adwords dan mula melaksanakannya ke dalam strategi pemasaran anda.

Adakah Google Adwords Berbaloi Untuk Pemula?

AdWords

Anda mungkin pernah mendengar tentang Google Adwords, platform pengiklanan daripada Google. Tetapi, adakah anda tahu cara menggunakannya untuk memaksimumkan keuntungan anda? Adakah ia berbaloi untuk permulaan? Berikut adalah beberapa petua. Ini adalah alat yang hebat untuk pemasar digital, terutamanya syarikat permulaan. Tetapi ia boleh menjadi mahal. Baca terus untuk mengetahui lebih lanjut tentang alat berkuasa ini. Disenaraikan di bawah adalah beberapa kelebihan dan kekurangannya. Sama ada untuk permulaan anda atau untuk perniagaan yang mantap, Adwords mempunyai kelebihan dan kekurangannya.

Google Adwords ialah platform pengiklanan Google

Walaupun bukan rahsia lagi bahawa Google adalah pemain besar dalam ruang pengiklanan, tidak semua orang tahu cara menggunakan alatan syarikat dengan berkesan. Artikel ini melihat pelbagai cara anda boleh memanfaatkan sepenuhnya alatan pengiklanan Google. Jika anda baru menggunakan Google AdWords, berikut ialah ulasan ringkas tentang perkara yang disertakan. Sebaik sahaja anda telah mempelajari tentang alatan, anda akan mempunyai idea yang lebih baik tentang cara memaksimumkan kejayaan perniagaan anda.

Google AdWords berfungsi seperti lelongan yang mana perniagaan membida untuk penempatan dalam hasil enjin carian. Sistem ini membantu syarikat memperoleh kualiti yang tinggi, trafik yang berkaitan. Pengiklan memilih belanjawan dan spesifikasi sasaran, dan boleh menambah nombor telefon atau pautan ke halaman utama tapak web. Sebagai contoh, mari kita anggap bahawa pengguna mencari “kasut merah.” Mereka melihat beberapa iklan daripada syarikat yang berbeza. Setiap pengiklan membayar harga tertentu untuk peletakan iklan.

Apabila memilih jenis kempen yang betul, adalah penting untuk mempertimbangkan kos setiap klik. Ini ialah amaun yang anda bayar untuk setiap seribu tera iklan. Anda juga boleh menggunakan kos setiap penglibatan, yang bermaksud anda membayar untuk setiap kali seseorang mengklik iklan anda dan menyelesaikan tindakan tertentu. Terdapat tiga jenis kempen dengan Google Ads: iklan carian, paparan iklan, dan iklan video. Iklan carian menampilkan teks, imej, dan kandungan video. Ia muncul pada halaman web dalam rangkaian paparan Google. Video ialah iklan pendek, biasanya enam hingga 15 detik, dan muncul di YouTube.

Cara Google Ads berfungsi adalah berdasarkan bayar setiap klik (PPC) model. Pengiklan menyasarkan kata kunci khusus dalam Google dan membuat bida untuk kata kunci ini. Mereka bersaing untuk kata kunci ini dengan pemasar lain. Amaun bida biasanya berdasarkan bida maksimum. Semakin tinggi tawaran, lebih baik penempatannya. Lebih banyak peletakan iklan yang diterima oleh perniagaan, semakin rendah kos setiap klik.

Untuk memaksimumkan keberkesanan Google Ads, adalah penting untuk memahami cara menyesuaikan iklan. Iklan boleh dipaparkan pada halaman hasil carian, pada halaman web dalam Rangkaian Paparan Google, dan pada tapak web dan apl lain. Iklan boleh berasaskan imej atau teks, dan ia akan dipaparkan di sebelah kandungan yang berkaitan. Lebih-lebih lagi, anda boleh menyesuaikan iklan dengan menyasarkan pelbagai peringkat corong jualan.

Ia sesuai untuk permulaan

Pada zaman internet, perniagaan sedang mencari cara baharu untuk menjangkau pelanggan baharu. Peningkatan program pemecut adalah contoh yang baik untuk ini. Pemula sering terpaksa bekerja dari ruang pejabat yang dikongsi. Sebagai pertukaran untuk kepentingan pemilikan ekuiti dalam syarikat, pelabur ini sanggup menanggung risiko yang tinggi. Selain itu, pemecut membantu syarikat pemula mengelakkan kos overhed yang akan ditanggung oleh perniagaan tradisional. Berikut adalah beberapa faedah menggunakan program pemecut.

Ia sangat berskala

Perkara yang menjadikan syarikat berskala? Jawapannya ialah infrastruktur berskala, apabila skala perkhidmatan meningkat. Dengan IaaS, anda membayar lebih kapasiti tanpa menanggung kos tambahan untuk perkakasan, kemas kini perisian, atau peningkatan penggunaan kuasa. Dan dengan pengkomputeran awan, anda boleh mengakses data anda dari mana-mana sahaja. Kelebihannya jelas. Teruskan membaca untuk mengetahui cara infrastruktur jenis ini boleh menjadi berharga kepada perniagaan anda. Disenaraikan di bawah ialah lima cara perniagaan anda boleh memanfaatkan perkhidmatan yang tersedia di awan.

Perisian sebagai perkhidmatan, atau SaaS, ialah perisian berasaskan awan yang dihoskan dalam talian oleh vendor pihak ketiga. Anda boleh mengakses perisian melalui pelayar web. Kerana ia diuruskan secara berpusat, Perkhidmatan SaaS sangat berskala. Lebih-lebih lagi, Produk SaaS adalah fleksibel dan berskala kerana ia tidak memerlukan pemasangan pada peranti individu. Ini menjadikan mereka sangat berharga untuk pasukan global yang diedarkan. Dan kerana mereka tidak memerlukan lebar jalur, pengguna tidak perlu risau tentang kemas kini perisian.

Ia mahal

Jika anda bimbang ia terlalu mahal, kamu tidak keseorangan. Ramai orang mempunyai kebimbangan yang sama: “Ia mahal untuk menjalankan AdWords.” Walaupun anda tidak perlu berbelanja $10,000 sebulan untuk melihat hasilnya, ia mungkin kelihatan seperti tugas yang menakutkan. Namun begitu, terdapat beberapa cara untuk mengurangkan kos setiap klik anda tanpa merugikan wang. Dengan mengikuti beberapa peraturan mudah, anda boleh mendapatkan hasil yang terbaik untuk bajet yang sederhana.

Perkara pertama yang perlu anda lakukan ialah mengetahui kos AdWords Google untuk anda. Dalam 2005, purata kos setiap klik ialah $0.38 sen. Oleh 2016, kos ini telah melonjak ke $2.14, dan ia tidak mungkin akan turun dalam masa terdekat. Seorang peguam, sebagai contoh, boleh mengharapkan untuk membayar $20 kepada $30 setiap klik. Tetapi jika anda tidak mampu untuk membayar sebanyak itu, anda mungkin ingin mencari alternatif.

Pengurusan AdWords – Mendapat Manfaat Terbaik daripada Kempen Adwords Anda

AdWords

Terdapat beberapa langkah dalam pengurusan AdWords. Ini termasuk menentukan kata kunci, bidaan, dan pemasaran semula. Menggunakan pasukan pemasaran Adwords yang berkelayakan boleh membantu anda memanfaatkan sepenuhnya kempen anda. Ketahui cara untuk bermula hari ini! Berikut adalah beberapa bidang utama yang perlu dipertimbangkan. Berminat untuk bekerjasama dengan pasukan pemasaran PPC bertauliah? Semak artikel ini untuk petua dan petua. Anda akan gembira anda melakukannya!

Bayar setiap klik (PPC)

Bayar setiap klik (PPC) pengiklanan ialah sejenis pengiklanan yang membolehkan anda memaparkan iklan anda terus kepada orang yang sedang mencari produk atau perkhidmatan anda secara aktif. Pengiklanan PPC sangat berkesan jika anda boleh menyasarkan orang yang aktif mencari sesuatu yang anda tawarkan. Namun begitu, anda harus sedar bahawa ia boleh mahal. Berikut ialah beberapa petua untuk memanfaatkan sepenuhnya kempen pengiklanan PPC anda:

Tetapkan belanjawan. Ramai pemilik perniagaan bermula dengan jumlah tertentu untuk dibelanjakan untuk pengiklanan bayar setiap klik, tetapi apabila nombor terkumpul, anda boleh melaraskan jumlahnya. A $200 pembelian mungkin hanya memerlukan dua klik, manakala a $2 klik boleh mengakibatkan a $20 jualan. Pengiklanan PPC memberi tumpuan kepada kata kunci dan khalayak – perkataan atau frasa yang dicari orang – untuk menentukan keberkesanan iklan anda. Jika anda cuba mencapai bilangan orang yang ramai, pertimbangkan untuk menggunakan kata kunci negatif untuk menghalang iklan anda daripada disertakan dalam hasil carian.

Jika anda tidak pasti tentang jenis pengiklanan yang hendak digunakan, anda boleh memulakan secara kecil-kecilan dan menguji kata kunci dan kempen yang berbeza sehingga anda menemui yang paling sesuai untuk perniagaan anda. PPC membolehkan anda bereksperimen dengan kata kunci dan kempen yang berbeza sehingga anda menemui cara untuk menjana pendapatan. Terdapat juga banyak program PPC percuma dan kos rendah, supaya anda boleh menguji pilihan yang berbeza sebelum melabur sejumlah besar wang. Tetapi yang penting ialah memastikan anda menggunakan jenis pengiklanan PPC yang betul untuk menjangkau kebanyakan orang.

Kata kunci

Apabila menyasarkan khalayak yang betul dengan AdWords, adalah penting untuk melihat melangkaui istilah umum yang akan dicari oleh khalayak anda. Mengecualikan istilah generik boleh memotong beberapa bakal pelanggan daripada corong jualan anda. Sebaliknya, tulis kandungan yang membantu membimbing bakal pelanggan melalui keseluruhan perjalanan pembeli. Ia juga boleh meletakkan asas untuk hubungan jangka panjang. Berikut ialah beberapa petua untuk membantu anda mencari kata kunci yang sesuai untuk kempen anda.

Pertama, anda mesti tahu cara membahagikan kata kunci anda. Cara yang baik untuk melakukan ini ialah mengumpulkan kata kunci yang berkaitan ke dalam kumpulan yang berasingan. Dengan berbuat demikian, anda boleh menulis iklan yang disasarkan untuk berbilang kata kunci sekaligus. Ini akan membantu anda mengekalkan struktur akaun yang teratur dan mengutamakannya untuk Skor Kualiti yang tinggi. Untuk mula, pilih frasa kata kunci yang paling menggambarkan produk atau perkhidmatan anda. dengan cara ini, anda akan dapat menjangkau prospek yang layak kemudian dalam corong pembelian.

Jangan gunakan kata kunci tunggal. Mereka cenderung terlalu generik. Frasa yang lebih panjang, seperti “penghantaran kotak sayur organik,” adalah lebih disasarkan. Frasa ini menarik pelanggan yang betul. Menggunakan kata kunci secara individu mungkin kurang berkesan, terutamanya jika pelanggan anda menggunakan istilah yang berbeza untuk produk atau perkhidmatan anda. Anda harus menyenaraikan variasi kata kunci anda, termasuk istilah bahasa sehari-hari, ejaan alternatif, versi jamak, dan salah ejaan biasa.

Pembidaan

Langkah pertama dalam membida pada Adwords ialah memilih salinan dan mesej iklan anda. Tiga faktor ini mempengaruhi peletakan iklan anda pada halaman hasil carian Google. Kos setiap klik (CPC) kaedah terbaik untuk memacu pelanggan sasaran tertentu, tetapi tidak begitu berkesan untuk tapak web dengan jumlah trafik harian yang tinggi. Pembidaan CPM ialah pilihan lain, tetapi hanya digunakan pada Rangkaian Paparan. Iklan CPM muncul lebih kerap di tapak web yang berkaitan dengan iklan AdSense dipaparkan.

Google menawarkan beberapa pilihan untuk melaraskan bida anda. Satu cara untuk membuat pelarasan bidaan adalah dengan melaraskan setiap bida kata kunci secara manual. Amaun yang anda tetapkan untuk setiap kata kunci tidak akan menjejaskan jumlah belanjawan iklan. Google juga akan memaklumkan anda tentang jumlah wang yang perlu dibelanjakan untuk setiap kumpulan iklan, tetapi jumlahnya terpulang kepada anda sepenuhnya. Terdapat dua jenis pelarasan bidaan kata kunci – manual dan automatik. Matlamatnya adalah untuk menjadikan iklan anda muncul dalam hasil carian dengan kos setiap klik terendah.

Cara lain untuk menurunkan bida anda ialah meningkatkan skor kualiti anda. Skor kualiti ialah penilaian keberkesanan iklan anda. Penilaian ini tidak digunakan dalam proses lelongan, tetapi ia membantu menentukan kemungkinan anda untuk muncul lebih tinggi dalam senarai. Sistem lelongan Adwords Google ialah cara yang adil untuk menilai peletakan masa depan iklan anda dan tidak membenarkan pengiklan untuk “beli” jalan mereka ke puncak. Google menggunakan metrik CPC maksimum untuk mengawal amaun wang yang anda bayar untuk setiap klik.

Pemasaran semula

Pemasaran semula ialah pilihan yang baik untuk pengiklan yang ingin menjangkau lebih ramai orang dengan mesej mereka. Dengan pemasaran semula, iklan anda akan dipaparkan di tapak yang pelanggan anda telah lawati baru-baru ini. Tetapi, maklum bahawa ia mungkin muncul di tapak yang tidak berkaitan dengan perniagaan anda. Ini bermakna anda perlu menetapkan pengecualian untuk tapak untuk mengelakkan pendedahan berlebihan atau tuntutan pencerobohan. Tetapi apa itu pemasaran semula?

Pemasaran semula adalah istilah yang digunakan dalam pemasaran dalam talian, dan merujuk kepada menyasarkan iklan kepada orang yang sudah berminat dengan produk dan perkhidmatan yang anda tawarkan. Iklan ini dihantar kepada orang yang sama sekali lagi, dan pelanggan yang sama berkemungkinan akan mengklik pada mereka sekali lagi. Pemasaran semula berfungsi dengan baik dengan Facebook, AdWords, dan lain-lain bentuk pengiklanan dalam talian. Tidak kira model perniagaan anda, anda harus mempertimbangkan untuk menggunakan kaedah ini untuk menjangkau orang yang berkemungkinan besar menjadi pelanggan anda.

Perlawanan tepat

Ciri Padanan Tepat dalam AdWords membolehkan pengiklan menyekat variasi kata kunci mereka sebelum diklik. Ia juga membolehkan anda melihat bilangan klik yang anda hasilkan dengan istilah carian yang berbeza. Secara ringkas, ia memadankan istilah carian anda dengan kata kunci yang paling berkaitan. Jika anda seorang peruncit, ini bermakna semakin spesifik anda dengan kata kunci anda, lebih baik. Tetapi apakah faedah Exact Match dalam AdWords?

Kata kunci padanan tepat pada mulanya terhad kepada padanan yang betul-betul sama dengan pertanyaan carian, yang memaksa pengiklan membina senarai kata kunci dengan ekor yang sangat panjang. Beberapa tahun kebelakangan ini, walau bagaimanapun, Google telah memperhalusi algoritma untuk mengambil kira susunan perkataan, varian hampir, aksen, dan mood. Dalam kata lain, Kata kunci Padanan Tepat kini lebih tepat berbanding sebelum ini. Tetapi mereka masih jauh dari sempurna. Kata kunci padanan tepat masih boleh berguna jika anda menyasarkan khalayak khusus.

Ciri padanan tepat dalam Adwords membolehkan anda mengecilkan pertanyaan carian untuk menyasarkan dengan lebih tepat. Walaupun ini mengurangkan lalu lintas, trafik padanan tepat mempunyai kadar penukaran tertinggi. Tambahan pula, kerana kata kunci padanan tepat sangat berkaitan, mereka secara tidak langsung meningkatkan Skor Kualiti anda. Ini amat berguna untuk peruncit dalam talian. Jadi, sementara itu bukan cara terbaik untuk memaksimumkan belanjawan pengiklanan anda, ia masih berbaloi. Jadi, mulakan hari ini!

Kata kunci negatif

Apabila ia datang untuk menjana trafik, kata kunci negatif dalam Adwords adalah sama pentingnya dengan kata kunci biasa. Dalam SEO, orang akan memilih kata kunci yang mereka ingin tampilkan, semasa tidak muncul untuk istilah yang sama. Dengan menggunakan kata kunci negatif dalam Adwords, anda akan menyekat iklan daripada dipaparkan untuk istilah carian yang tidak berkaitan dengan kempen anda. Kata kunci ini juga boleh menghasilkan hasil yang positif, jadi anda harus pastikan untuk menggunakannya dengan sewajarnya.

Anda juga boleh menyekat istilah yang tidak akan bertukar menjadi pelanggan. Contohnya, jika anda mengiklankan penggoreng udara Ninja, jangan guna istilah “penggoreng udara” dalam iklan anda. Sebaliknya, gunakan istilah seperti “penggoreng udara” atau “ninja air fryer” sebaliknya. Manakala istilah generik masih akan mendorong trafik, anda akan menjimatkan wang jika anda boleh mengelakkannya sama sekali. Apabila menggunakan kata kunci negatif, pastikan anda menggunakannya hanya dalam kumpulan iklan atau kempen yang anda miliki.

Kata kunci negatif boleh terdiri daripada nama selebriti hingga istilah yang sangat khusus. Sebagai contoh, kata kunci padanan frasa negatif mungkin menghalang iklan daripada muncul untuk carian yang mengandungi perkataan atau frasa yang tepat. Adalah berguna jika perniagaan anda menjual stoking yang baharu dan berfungsi untuk sukan. Anda mungkin mahu menetapkan kata kunci padanan tepat negatif untuk stoking mampatan, sebagai contoh. Anda juga boleh menetapkan kata kunci padanan tepat negatif untuk menghalang iklan daripada dipaparkan untuk istilah carian tertentu.

Cara Memanfaatkan Adwords

AdWords

If you’re new to Pay-per-click advertising, you may wonder how to make the most of Adwords. This article will introduce you to the basics of Pay-per-click advertising, including Keyword research, bidaan, and quality score. It will also provide some strategies for making the most of this powerful marketing tool. You’ll learn how to increase your ROI and improve your bottom-line by using AdWords successfully.

Pay-per-click advertising

Pay-per-click advertising is an online marketing strategy that consists of paying a company only when someone clicks on its ad. This strategy is largely associated with search engines such as Google and Bing, and is also used by social media sites. It involves paying a company a predetermined amount to have its ad appear under a particular search phrase. Namun begitu, since advertisers only pay when someone clicks on their advert, they must be able to offer the best value for their money.

There are two basic types of pay-per-click advertising: flat-rate and bid-based. Both methods can be beneficial for businesses. In order to select the right pay-per-click model, an advertiser should first decide what their goals are. While advertising on search engines is a great way to get traffic to their website, it can be confusing for beginners. Below are some tips that will help you get started with this digital marketing strategy.

Bidding on Google’s search engine platform is a key part of getting traffic to your website. Bids are calculated by Google based on keyword phrases. When someone searches for a specific keyword or phrase, they will be presented with product grid ads based on their intention to purchase. The higher the click, the lower the price, and the more likely a visitor is to click on your ad.

One of the most important factors in AdwordsCTR is the ad copy. An appealing ad copy will help you stand out among the competition. A low-quality ad, selain itu, will cost you more money and result in a lower Ad Rank. Tetapi, with the right approach, you can increase your CTR. This is an essential aspect of pay-per-click advertising on Adwords.

Penyelidikan kata kunci

Using buyer personas and researching their needs will help you target the right keywords for your business. Creating a persona outlines what a typical customer wants, the challenges they face, and the things that influence their buying decisions. This information will guide your keyword research. Once you’ve written your persona, use keyword selection tools such as Google Keyword Tool to research related keywords. These tools will help you narrow down a long list of keywords that have the highest chance of ranking.

One of the most important parts of keyword research for AdWords is understanding your audience. Remember that a potential customer’s buying process will vary depending on the type of industry and what they want to purchase. Sebagai contoh, a branding company in London might not be searching for a branding company in New York or Los Angeles. The buyer’s journey will be different depending on the type of business, so keyword research is crucial.

In addition to using Google Keyword Planner, you can also use other keyword research tools. Google’s Keyword Planner tool is particularly helpful for this. It shows how many people are searching for the keyword, how much they’re willing to pay, and how many people are searching for that specific phrase. It also suggests additional keywords for you to research. It helps you build targeted campaigns. Once you’ve identified a few good keywords, you can use them in your campaign.

Using tools such as Alexa’s Keyword Difficulty Tool will allow you to measure the competition and your brand’s authority. This tool assigns each website a Competitive Power score that indicates how authoritative the site is on a keyword results list. Share of Voice is another great tool for measuring authority. The higher a brand’s share of voice, the more it will be regarded as authoritative. This can help you improve your rankings by improving visibility and authority.

Pembidaan

There are several ways to bid on traffic through Google’s Adwords program. The most common way is cost-per-click, which costs advertisers only for clicks from their ad. CPC is the most expensive method, but it is the most cost-effective if you are trying to target a very specific audience. If you are trying to increase your website traffic, walau bagaimanapun, you should consider CPM bidding. This method will cost less, but it will only show your ad to hundreds of thousands of people.

You can increase your bid on a particular keyword or phrase to maximize your chance of attracting new visitors. You should also consider your overall quality score to determine the most effective bid. This is based on three factors: your website’s content, ad copy, and landing page design. Semakin tinggi skor kualiti, the lower the cost per click will be for you. Namun begitu, this option is not for everyone. It is highly advisable to follow Google’s guidelines and spend time optimizing your campaign.

You should try to set an initial bid that is conservative. This will give you room to adjust the bid if you see a pattern in your data. You should also aim to meet the advertiser’s expectations for engagement rates and quality traffic. By using this method, you will prevent wasting advertising space and avoiding penalty from Google. When it comes to bid strategies, it is best to stick with what you know, and follow a proven method for maximizing your budget.

akhir sekali, you should pay attention to your competitorsbids. Keep an eye on what keywords are performing best for them and what they offer. Using data from past AdWords campaigns will help you put together the most effective bid. Dan, you will have a better idea of what kind of work is involved. In order to be successful at paid advertising, it is essential to monitor your ads and bids. If you want your campaign to generate a higher ROI, you must pay attention to what your competitors are doing.

Skor kualiti

Besides the click-through rate, the quality score is also determined by ad relevance and the experience of the landing page. Ads with similar keywords and ad groups will have different Quality Scores, based on ad creative, landing page and demographic targeting. Ads will adjust their Quality Score when they go live, and Google considers two-thirds of the factors when calculating the score. If you’re using good account structure and do a lot of testing, you can easily reach a quality score of six or seven.

Though it might sound simple, a low Quality Score can cost you a lot more than a high Quality Score. Because it is based on historical data, your ad can achieve a high Quality Score even if it is not highly competitive. Mujurlah, Google provides data on what to expect, so you can optimize your ad to achieve the highest possible QA score. By understanding what factors affect your ad’s Quality Score, you can improve your ads and get the most out of your advertising budget.

Keyword relevancy is an extremely important factor in the calculation of the Quality Score, and there are several things you can do to improve yours. Relevancy is a big factor, so try to use keywords that are relevant to your website’s niche. The higher the relevancy factor, the higher your Quality Score will be. Sebagai contoh, if you are promoting an e-commerce site, try focusing on relevant keywords related to your niche.

The color of the button and the words on the page’s headline are also important. Changes to these elements can increase conversion rates. Legal Claimant Services, contohnya, increased their conversion rate by 111.6% after changing the headline on their website. There are many ways to improve your Adwords quality score, but most importantly, you must be aware of the main factors that determine it. The following three factors should all be addressed if you’re serious about increasing your quality score.

Penyasaran semula

One of the most effective ways to maximize the effectiveness of your advertising campaigns is through re-targeting. With re-targeting, you can show ads to specific visitors who have visited your site. Your ads will then be displayed across the Google Display Network to these visitors. Namun begitu, to get the most benefit from re-targeting, you should segment your website visitors. Untuk membuat ini, you can compare demographics and use a segmentation tool.

Using retargeting through Adwords is an excellent way to keep in touch with existing customers, and reach new ones. Ads placed on your website through Google Adwords place Script tags on the pages of your website, so that the people who visited your site again see them. This method can be used across social media, including Facebook and Twitter. For maximum results, re-targeting should be a regular part of your business strategy.

You can create audience lists based on specific actions and interests of website visitors. Sebagai contoh, if your website is geared towards people who use Gmail, you can target them with ads that are relevant to their Google accounts. You can also use custom audiences that match the email addresses of website visitors. You can also use conversion tracking to target specific web pages, like product pages, to maximize your return on investment. By combining these two methods, you can maximize your effectiveness through re-targeting with Adwords.

Once your audience has been segmented, you can set up a re-targeting campaign using Google’s ad network. The best method for re-targeting with Adwords is one that is effective for both your website and your business. You can target your audience through different media, including Google Display Network, Youtube, Android apps, dan banyak lagi. Using a re-targeting model helps you measure how much each ad is costing you and which channels are most effective for your business.

Cara Meningkatkan Kempen Adwords Anda

AdWords

Apabila digunakan dengan berkesan, AdWords boleh membantu perniagaan mencapai matlamat mereka. Dengan kempen yang disasarkan, mereka boleh mendorong lebih banyak trafik ke tapak web mereka, memperoleh lebih banyak petunjuk, dan mengalami lebih banyak penukaran. Walaupun SEO adalah penting untuk mana-mana perniagaan, AdWords boleh memberikan rangsangan tambahan. Dengan memfokuskan pada kata kunci yang berkaitan dan mengoptimumkan kandungan, anda boleh membuat kempen yang akan menyasarkan pasaran sasaran anda. Kempen iklan yang disasarkan dengan baik akan memastikan orang yang betul melihat iklan anda.

Kata kunci

Cara yang baik untuk meningkatkan kempen iklan anda ialah menggunakan kata kunci yang berkaitan dengan tema iklan. Kata kunci hendaklah berkaitan dengan halaman pendaratan anda, tema iklan, atau kedua-duanya. Dua atau tiga perkataan adalah paling berkesan. Berikut ialah beberapa petua untuk memilih kata kunci. Anda juga boleh mengecualikan kata kunci tertentu daripada kumpulan iklan tertentu. Disenaraikan di bawah ialah petua tentang cara memilih dan menggunakan kata kunci untuk meningkatkan kempen iklan anda.

Sebelum memilih kata kunci untuk AdWords, anda harus mempertimbangkan khalayak anda dan niat carian mereka. Jika anda mengecualikan istilah umum, anda mungkin memotong bakal pelanggan daripada corong jualan anda. Dalam kes ini, iklan anda akan dipaparkan hanya untuk pelanggan yang menaip frasa yang berkaitan dengan anda. Sebaliknya, fokus pada mencipta kandungan berguna yang membimbing prospek anda melalui proses pembelian dan mewujudkan hubungan. Disenaraikan di bawah ialah beberapa contoh kata kunci yang berkesan untuk AdWords.

Padanan Frasa: Apabila memilih kata kunci untuk kempen anda, anda harus menggunakan alat pemadanan frasa. Ia membolehkan anda mengehadkan perbelanjaan anda dan mendapatkan pelanggan yang disasarkan. Jika khalayak anda menggunakan istilah ini dengan kerap, anda boleh menggunakan kata kunci padanan frasa, yang hanya memaparkan iklan anda pada frasa yang mempunyai ejaan yang sama dengan frasa tersebut. Kaedah ini akan menjamin bahawa iklan anda akan dipaparkan hanya apabila orang mencari frasa yang tepat.

Skor kualiti

Skor kualiti adalah berdasarkan tiga faktor: kadar klik lalu yang dijangkakan (CTR), perkaitan iklan anda, dan pengalaman pelawat apabila mereka mengklik pada iklan anda. Skor kualiti akan berbeza antara kata kunci dan kumpulan iklan yang sama. Bergantung pada kreatif iklan, halaman pendaratan, dan penyasaran demografi, Skor Kualiti boleh berbeza dengan ketara. Selepas iklan anda disiarkan secara langsung, Google akan melaraskan Skor Kualitinya berdasarkan maklumat ini. Terdapat tiga kemungkinan status untuk iklan anda: “tinggi,” “Biasalah,” dan 'Miskin'.

Komponen pertama skor kualiti ialah prestasi iklan anda terhadap pesaing. Jika anda menyasarkan kata kunci tertentu, adalah penting untuk menjadikan tajuk anda semenarik mungkin. Satu lagi faktor penting ialah sama ada iklan anda mempunyai kandungan berkualiti tinggi atau tidak. Google tidak mahu pelawat membuang masa membaca kandungan berkualiti rendah. Namun begitu, jika iklan anda mempunyai CTR yang tinggi tetapi skor kualiti yang rendah, adalah lebih baik untuk menjedanya dan menggantikannya dengan sesuatu yang lain.

Skor kualiti tidak berkaitan secara langsung dengan salinan iklan, tetapi adalah penting untuk diingat bahawa ia adalah faktor dalam kedudukan iklan anda. Salinan iklan dan halaman pendaratan anda harus sepadan dengan kandungan anda dan meningkatkan skor kualitinya. Faktor lain termasuk perkaitan kata kunci geografi dan khusus peranti. Contohnya, jika iklan anda menyasarkan pengguna di Detroit, ia akan mempunyai skor kualiti yang lebih rendah daripada satu berdasarkan perkaitan umum.

kos

Purata kos bulanan untuk syarikat kecil hingga sederhana menggunakan Google Adwords ialah antara sembilan hingga sepuluh ribu ringgit sebulan. Itu lebih kurang $100 kepada $120,000 setiap tahun. Tetapi kos boleh lebih tinggi atau lebih rendah, bergantung kepada industri dan platform yang digunakan. Kos biasanya lebih tinggi untuk kata kunci bernilai tinggi, yang berdaya saing tinggi. Tetapi jika matlamat anda adalah untuk mendapatkan trafik ke tapak web atau produk anda, anda harus menyasarkan untuk membelanjakan kurang daripada sepuluh dolar setiap klik.

Terdapat beberapa cara untuk menentukan amaun yang perlu anda belanjakan pada Adwords, bergantung kepada jenis perniagaan yang anda jalankan. Model prabayar atau berasaskan langganan mungkin sesuai untuk anda. Anda boleh menggunakan perancang kata kunci percuma yang disediakan oleh Google untuk melihat kata kunci yang kompetitif dan bilangan orang yang mencari produk tertentu. Jika bajet anda mengizinkan, anda boleh memperuntukkan peratusan tertentu belanjawan anda kepada iklan mudah alih, dan anda juga boleh menyasarkan jenis peranti mudah alih tertentu.

Walaupun perkhidmatan yang agak mahal, AdWords ialah kaedah pengiklanan yang berkesan yang mendedahkan perniagaan anda kepada berjuta-juta bakal pelanggan. AdWords juga boleh membantu mengimbangi kos dengan meningkatkan kadar penukaran. Adalah penting untuk diingat bahawa tidak ada formula yang pasti untuk kejayaan. Pada akhirnya, kos Adwords sangat berbaloi dengan potensi pulangan. Tiada cara yang lebih baik untuk memulakan perjalanan pemasaran dalam talian anda.

Pembidaan

Kos setiap klik (CPC) kaedah ialah cara standard untuk membida pada AdWords. Kaedah ini adalah yang paling cekap untuk mendorong pelanggan yang disasarkan ke tapak web anda, tetapi ia tidak sesuai untuk menjana jumlah trafik harian yang besar. Anda boleh menggunakan kos setiap sekilo (CPM) kaedah membida pada AdWords untuk menurunkan CPC anda. Iklan CPM dipaparkan lebih kerap di tapak web berkaitan yang memaparkan iklan AdSense.

Jika anda seorang yang gila kawalan, Adwords ialah tempat yang sesuai untuk memasarkan produk atau perkhidmatan anda. Dengan struktur bidanya yang fleksibel, anda boleh menentukan bila, di mana, dan berapa banyak yang perlu diletupkan. Anda boleh menyasarkan pelanggan anda secara strategik dan muncul dahulu pada hasil carian. Sebagai contoh, jika anda menjual beg tangan dalam talian, anda mungkin mahu menyasarkan orang yang membeli produk tersebut. Untuk ini, anda boleh menyasarkan mereka dengan meneliti keperluan dan pilihan mereka.

Satu lagi strategi berguna untuk mengurus kempen Adwords anda ialah membahagikannya kepada berbilang “kumpulan iklan.” Kumpulan tersebut hendaklah mengandungi antara sepuluh hingga lima puluh frasa yang berkaitan. Anda kemudian boleh menilai setiap kumpulan secara berasingan. Google kemudiannya akan menggunakan bida maksimum tunggal untuk setiap kumpulan. Pembahagian frasa pintar ini adalah kunci untuk mengurus keseluruhan kempen anda. Jika anda tidak mengetahui peraturan ini, anda mungkin akan membazirkan pelaburan AdWords anda.

SKAG

SKAG dalam Adwords ialah cara yang popular untuk membuat dan menjalankan kempen. Apabila membuat SKAG, anda menduplikasi kumpulan iklan untuk menyasarkan lebih banyak kata kunci. Bagi setiap kumpulan, buat jenis iklan yang berbeza. Sebagai contoh, jika anda mempunyai sekumpulan dua kata kunci, buat dua salinan iklan berasingan dan gunakan satu untuk setiap kata kunci. Satu untuk setiap kata kunci akan lebih berkesan daripada satu iklan untuk kata kunci yang sama. Dalam jangka masa yang panjang, ini akan membuahkan hasil!

SKAG berkesan untuk meningkatkan kadar penukaran dan meningkatkan perkaitan iklan anda. Pengguna mengharapkan hasil yang berkaitan dan iklan yang berkaitan dengan istilah carian mereka. Semakin tinggi CTR, lebih baik. SKAG juga merupakan pilihan yang lebih baik untuk syarikat yang mengiklankan beberapa produk. Walaupun mereka tidak berkesan seperti berbilang kumpulan iklan produk, ia boleh menjadi strategi yang berkesan untuk pelbagai produk. Namun begitu, adalah penting untuk diingat bahawa jenis padanan kata kunci yang berbeza mempunyai faedah yang berbeza.

SKAG membolehkan anda menyesuaikan iklan anda kepada kata kunci tertentu. Ini meningkatkan perkaitannya dengan Google dan meningkatkan skor kualiti iklan anda, faktor penting dalam pengoptimuman kempen. Kumpulan iklan tradisional biasanya mengandungi beberapa kata kunci, dan menukar iklan untuk beberapa daripada mereka boleh meningkatkan CTR untuk sesetengah tetapi mengurangkannya untuk yang lain. Dengan SKAG, iklan anda akan relevan kepada pencari dan mempunyai CPA yang lebih rendah.

Padanan luas

Jenis padanan lalai dalam Google Adwords ialah padanan am, yang membolehkan iklan anda dipaparkan pada carian berkaitan dan juga untuk istilah carian bukan kata kunci. Padanan am ialah jenis padanan yang paling tidak terhad dan memberikan anda lebih fleksibiliti apabila melibatkan frasa keseluruhan. Ia amat berguna untuk kata kunci ekor panjang, dan bukti menunjukkan bahawa ia boleh meningkatkan ROI anda. Namun begitu, ia mungkin bukan pilihan terbaik untuk pengiklan baharu yang tidak memahami perbezaan antara jenis padanan.

Walaupun padanan am umumnya selamat digunakan untuk akaun baharu, ia juga boleh membawa kesan buruk kepada jenama. Jika anda terlalu menggunakan padanan am, kebolehtemuan kata kunci anda akan menjadi kacau, dan iklan anda akan muncul dalam carian yang tidak berkaitan. Peraturan praktikal yang baik ialah membida sangat rendah pada syarat padanan am. dengan cara ini, anda boleh mengimbangi kos yang tinggi. Juga, pastikan anda melabelkan kata kunci am anda dalam fail excel jika anda pengguna lanjutan.

Kata kunci am negatif tidak akan sepadan pada sinonim, variasi rapat, dan jamak. Peraturan yang sama digunakan pada kata kunci am negatif satu perkataan. Google tidak mahu anda membunuh akaun anda secara tidak sengaja dengan mengabaikan istilah kata kunci yang berkaitan. Padanan am ialah pilihan paling berkesan untuk pengiklan yang ingin memaksimumkan penukaran tanpa membayar trafik yang tidak berkaitan. Kata kunci negatif digunakan untuk menghapuskan trafik yang tidak berkaitan dan meningkatkan ROI. Padanan am ialah pilihan yang bagus apabila perkataan atau frasa tertentu tidak berfungsi untuk kempen anda.

Cara Menstruktur Akaun Adwords Anda

AdWords

Terdapat banyak cara yang berbeza untuk menstruktur akaun Adwords. Berikut adalah beberapa yang paling biasa. Dalam artikel ini, Saya akan melindungi CPC, Perlawanan tepat, Penyasaran semula, Sambungan, dan banyak lagi. Semoga, petua ini akan membantu anda memulakan dan memanfaatkan sepenuhnya pengiklanan anda. Ingat bahawa akaun Adwords anda adalah nadi tapak web anda, jadi luangkan masa untuk belajar tentang setiap satu. Sebaik sahaja anda mempunyai pemahaman asas tentang Adwords, anda akan bersedia untuk membuat kempen pertama anda!

Kos setiap klik (CPC)

Anda harus sedar bahawa Kos Setiap Klik (CPC) dalam Adwords tidak sama dengan CPC dalam kempen pemasaran tradisional. Manakala CPC merujuk kepada kos pengiklanan, CPM mengambil berat tentang jumlah tera yang diterima oleh iklan anda. Walaupun kos pengiklanan berbeza-beza, alat pemasaran dalam talian yang paling popular menunjukkan CPC untuk kata kunci sasaran mereka. Anda juga harus sedar bahawa CPC tidak selalu bermaksud kos setiap klik tertinggi.

Kos setiap klik bergantung kepada pelbagai faktor, termasuk skor kualiti, kata kunci, dan teks iklan. Iklan skor berkualiti tinggi menarik lebih banyak klik dan boleh mengharapkan diskaun sehingga 50%. Iklan skor kualiti yang lebih rendah menarik lebih sedikit klik, dan oleh itu, anda akan membayar CPC yang lebih tinggi. Untuk meningkatkan CPC anda, cuba mengoptimumkan teks iklan anda dan tapak web anda. Pastikan anda mempunyai CTR yang tinggi untuk menggalakkan pelawat mengklik pada iklan anda.

CPC ditetapkan oleh syarikat iklan melalui lelongan. Pembida boleh memilih untuk menyerahkan tawaran secara manual atau automatik. Pembida manual menentukan CPC maksimum untuk kata kunci atau kumpulan iklan. Pembida manual mengekalkan kawalan ke atas bida mereka dan boleh melaraskan bida mereka untuk mendapatkan lebih banyak klik. Pilihan ini boleh memberi manfaat dalam banyak cara. Walaupun penting untuk memastikan anda mengetahui belanjawan anda sebelum memulakan kempen iklan, anda harus memahami cara lelongan berfungsi dan perkara yang perlu diberi perhatian.

Mempunyai idea tentang sasaran ROI anda adalah penting untuk kempen iklan yang berjaya. Anda mesti memastikan bahawa anda tidak terlepas sebarang peluang jualan atau petunjuk. Jika anda membida terlalu rendah, anda akan mengalami kesukaran menjana ROI. Tetapi dengan mengingati bahawa kos setiap klik maksimum bukanlah harga akhir, anda boleh mengoptimumkan CPC untuk memaksimumkan keuntungan anda. Anda juga harus menyedari hakikat bahawa CPC maks dalam Adwords bukanlah harga akhir. Ramai pengiklan hanya membayar jumlah minimum untuk melepasi ambang Kedudukan Iklan atau mengalahkan pesaing mereka’ Kedudukan Iklan.

Iklan Facebook berbeza daripada enjin carian tradisional dalam cara mereka mengira CPC. Daripada mempertimbangkan kedudukan iklan atau skor kualiti, Facebook memfokuskan pada khalayak sasaran iklan anda. Sesetengah khalayak sasaran akan lebih mahal daripada yang lain. Khalayak sasaran juga memainkan peranan dalam bida maksimum dan tempoh kempen. Skor yang relevan ialah faktor lain dalam CPC Iklan Facebook. Facebook mengira kos menjalankan iklan berdasarkan maklum balas yang dijangkakan. Markah yang lebih tinggi diberi ganjaran dengan kos pengendalian yang lebih rendah.

Perlawanan tepat

Jika anda tertanya-tanya bagaimana untuk mencipta padanan tepat dalam Adwords, anda tidak bersendirian. Google baru-baru ini membuat beberapa perubahan pada peraturan pemadanan mereka. Walaupun masih boleh menggunakan padanan tepat untuk kata kunci anda, ia lebih terhad daripada padanan frasa atau am, yang mungkin menyebabkan iklan anda dipaparkan untuk pertanyaan yang anda tidak mahu iklankan. Anda boleh melaraskan tetapan padanan tepat untuk mengehadkan keterlihatan iklan anda kepada varian yang tidak berkaitan atau berprestasi rendah.

Sebagai contoh, padanan tepat untuk kata kunci jenama pelancongan tidak akan dipaparkan untuk carian untuk jenama tersebut. Sebaliknya, iklan penerbangan diskaun tidak akan dipaparkan dalam carian untuk kata kunci jenama pelancongan. Ini amat berguna untuk pengiklan yang mempunyai belanjawan pertumbuhan. Dengan padanan varian hampir, kata kunci semasa mereka akan meningkat dalam jangkauan dan mereka juga akan dapat menemui yang baharu, kata kunci yang berkaitan berdasarkan niat pengguna. Akhirnya, pembidaan automatik membolehkan mereka mengekalkan prestasi mereka walaupun jangkauan mereka meningkat.

Padanan tepat dalam Adwords sepadan dengan kata kunci dengan perkataan atau frasa. Apabila orang mencari perkataan atau frasa yang tepat itu, iklan akan dipaparkan untuk frasa yang tepat itu. Kata kunci padanan tepat mempunyai kadar klik lalu yang tinggi. Namun begitu, anda mungkin tidak mendapat sebanyak klik atau tera apabila anda menggunakan padanan frasa. Tetapi, ia lebih berkemungkinan muncul apabila seseorang mencari produk atau kata kunci yang berkaitan dengan produk anda.

Apabila ia datang kepada padanan kata kunci dalam Adwords, menggunakan jenis padanan tepat adalah pertaruhan yang berisiko. Walaupun ini mungkin cara yang berkesan untuk meningkatkan keterlihatan dan trafik tapak web anda, ia juga boleh menyebabkan tapak web anda menerima penalti daripada Google. Oleh itu, adalah penting untuk menilai profil pautan balik anda dengan teliti. Jika tidak, anda boleh dilihat sebagai permainan hasil enjin carian. Anda harus menggunakan kata kunci padanan tepat apabila sesuai.

Penyasaran semula

Salah satu cara terbaik untuk memaksimumkan penyasaran semula anda dengan kempen AdWords adalah dengan membahagikan khalayak anda. Dengan membahagikan pelawat tapak web anda mengikut demografi, anda boleh memastikan bahawa iklan anda dipaparkan hanya kepada mereka yang berminat dengan produk anda. Anda juga boleh membahagikan pelawat anda mengikut negara, jantina, umur, dan faktor lain untuk memaksimumkan hasil anda. Berikut ialah panduan untuk membahagikan pelawat tapak web anda untuk pemasaran semula dengan Adwords.

Penyasaran semula dengan kempen AdWords boleh digunakan pada pelbagai jenis tapak web dan apl mudah alih. Tidak seperti pemasaran semula di media sosial, penyasaran semula dinamik menggunakan kata kunci daripada carian dan bukannya tapak web yang dilawati. Kempen penyasaran semula juga boleh dijalankan melalui pertukaran dan orang tengah. Tetapi sebelum anda menggunakan teknik ini, pastikan anda mengetahui tentang amalan terbaik untuk jenis pengiklanan ini. Anda boleh meningkatkan kadar penukaran anda dan meningkatkan ROI anda dengan mengikuti amalan terbaik ini.

Menggunakan penyasaran semula dengan Adwords dengan platform media sosial ialah cara yang berkesan untuk berhubung dengan pelanggan semasa dan bakal pelanggan. Facebook ialah cara terbaik untuk membina pengikut anda, manakala Twitter mempunyai lebih daripada tujuh puluh peratus pelawat bulanannya adalah mudah alih. Jadi pastikan iklan anda responsif kepada pengguna mudah alih. Penyasaran semula dengan Adwords akan membantu anda menarik perhatian khalayak anda dan menukar mereka menjadi pelanggan yang membayar.

Anda juga harus memahami pelbagai jenis model pembidaan untuk Adwords. pembidaan CPC membantu anda meningkatkan penukaran anda, manakala penjejakan penukaran dinamik menolak tera. Adalah penting untuk memilih model yang betul berdasarkan matlamat khusus anda. Ingat bahawa setiap platform iklan berfungsi secara berbeza. Oleh itu, anda harus memilih yang sesuai untuk KPI dan belanjawan anda. Pastikan anda mengetahui model pembidaan yang berbeza supaya anda boleh mengoptimumkan kempen anda dengan sewajarnya.

Strategi penyasaran semula web membolehkan anda menghantar iklan kepada pengguna tanpa nama berdasarkan sejarah penyemakan imbas web mereka. Kaedah ini membolehkan anda memaparkan iklan yang berkaitan dengan produk yang pernah dilihat oleh pelawat pada masa lalu. Dengan menggunakan pemasaran semula e-mel, anda juga boleh menghantar iklan ke troli terbiar. Jika anda seorang pemula dalam bidang pengiklanan, Google Adwords ialah tempat yang baik untuk bermula. Penyasaran semula dengan Adwords ialah cara yang berkesan untuk memastikan iklan anda dilihat oleh seramai mungkin orang.

Sambungan

Apabila anda menyediakan iklan, anda mempunyai banyak pilihan. Anda boleh memilih daripada pelbagai jenis sambungan iklan, bergantung pada matlamat anda. Ramai pengiklan memilih untuk menggunakan sambungan mesej untuk melibatkan bakal pelanggan. Mereka mudah disediakan dan dijalankan mengikut jadual. Sambungan ini serupa dengan Sambungan Mesej dan Sambungan Panggilan. Tutorial Google akan membimbing anda melalui proses menyediakan sambungan Apl. Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui lebih lanjut, anda boleh menghubungi Google secara terus.

Sambungan Pautan Tapak adalah percuma dan membolehkan penonton anda menghubungi perniagaan anda. Anda juga boleh memilih Sambungan Panggilan, yang membolehkan penonton memanggil iklan. Jenis sambungan iklan ini membolehkan lebih banyak maklumat tentang produk dan perkhidmatan syarikat. Akhirnya, ia membolehkan anda membuat lebih banyak jualan. Tetapi, sebelum anda boleh mula melaksanakan pelanjutan iklan ini, anda perlu memutuskan sama ada ia sesuai untuk perniagaan anda.

Walaupun sambungan iklan boleh meningkatkan kadar klik lalu, ia juga boleh meningkatkan saiz dan penonjolan iklan anda. Seterusnya, iklan yang lebih panjang berkemungkinan besar akan diklik dan akan membawa lebih banyak trafik. Selain itu, menggunakan sambungan iklan boleh membantu anda membezakan perniagaan anda daripada pesaing. Dan, manakala sambungan iklan sering kurang digunakan, mereka boleh meningkatkan prestasi kempen Google Adwords anda.

Satu lagi cara untuk menggunakan sambungan harga untuk Adwords ialah memasukkan maklumat tambahan tentang produk dan perkhidmatan yang anda jual. Adalah idea yang baik untuk memautkan kepada produk dan perkhidmatan yang berkaitan dengan kata kunci dalam kumpulan iklan anda, kerana ia meningkatkan peluang anda untuk mendapatkan penukaran pada halaman pendaratan selepas klik. Namun begitu, jika iklan anda tidak berkaitan, pengguna akan beralih ke iklan lain yang tidak memenuhi keperluan mereka.

Sambungan Komunikasi ialah satu lagi sambungan popular untuk Google AdWords. Ia muncul dalam pertanyaan dan carian terpilih dan menawarkan pilihan hubungan tambahan kepada bakal pelanggan, seperti alamat e-mel. Sambungan ini direka bentuk untuk menjadi penyelesaian mudah untuk penjanaan petunjuk dan untuk menghubungkan bakal pelanggan dengan perniagaan. Apabila pelanggan mengklik pada sambungan komunikasi, mereka akan diarahkan ke tapak web perniagaan anda di mana mereka boleh meminta maklumat tambahan tentang produk atau perkhidmatan.

Bagaimana untuk Bermula Dengan Adwords

AdWords

Google Adwords boleh menjadi bahagian yang sangat berjaya dalam strategi pemasaran anda. Google menawarkan alat percuma untuk membantu anda menjalankan kempen anda dengan mudah, termasuk forum. Mengukur matlamat anda dengan jelas dan memahami cara mengukur kejayaan adalah kunci kejayaan. Adalah sangat penting untuk mengetahui sebab anda menggunakan AdWords dan cara untuk menjejakinya dengan berkesan. Berikut ialah beberapa petua untuk bermula dengan AdWords. Teruskan membaca untuk mengetahui lebih lanjut tentang alat pengiklanan yang berkuasa ini.

Kos setiap klik

Mengekalkan Kos Setiap Klik kos AdWords yang rendah adalah penting untuk sebarang kempen pengiklanan. Kos setiap klik pada iklan anda dikenali sebagai Kos Setiap Klik (CPC). Terdapat beberapa petua yang boleh anda ikuti untuk mengurangkan kos kempen iklan anda. Pertama, gunakan kata kunci ekor panjang dengan volum carian rendah, tetapi niat carian boleh dikenali. Gunakan lebih pendek, kata kunci yang lebih generik apabila boleh. Kata kunci ini akan menarik lebih banyak bida.

Untuk menentukan kos setiap klik anda, anda harus terlebih dahulu mengetahui skor kualiti anda. Skor kualiti terikat dengan kata kunci dan teks iklan pada iklan anda. Skor Kualiti Tinggi menunjukkan perkaitan dan oleh itu CPC yang lebih rendah. Juga, perlu diingat bahawa semakin tinggi CTR anda, lebih baik. Namun begitu, apabila persaingan semakin meningkat, kos setiap klik mungkin meningkat, jadi perhatikan nombor ini dan cuba mengoptimumkan iklan anda untuk menggambarkan perkaitannya.

akhir sekali, perlu diingat bahawa kos setiap klik berbeza-beza bergantung pada produk. Semakin tinggi CPC, semakin besar kemungkinan anda akan diklik oleh pelanggan. Sebagai contoh, firma guaman yang menangani kemalangan secara semula jadi akan membida lebih tinggi daripada perniagaan yang menjual stoking Krismas. Walaupun kos setiap klik mungkin kelihatan tinggi untuk a $5 Stokin Krismas, mungkin tidak menguntungkan bagi seorang peguam untuk mengiklankan untuk tempoh yang melibatkan kemalangan.

Kos setiap klik sangat berbeza antara industri. Sebuah firma guaman, sebagai contoh, akan mengenakan bayaran $6 setiap klik, manakala laman web e-dagang akan membayar $1. Geotargeting ialah cara terbaik untuk mengelakkan klik yang tidak berkaitan dan meningkatkan CTR anda. Taktik ini sangat berkesan untuk pemasar yang mempunyai lokasi fizikal dalam kawasan tertentu. CTR akan meningkat, manakala Skor Kualiti akan bertambah baik. Keseluruhannya, ia satu pelaburan yang berbaloi.

Kos setiap klik ialah metrik asas yang digunakan dalam pengiklanan dan digunakan untuk menetapkan kos setiap klik maksimum pada kempen Google AdWords. Kos setiap klik boleh berbeza-beza bergantung pada kata kunci sasaran iklan dan saiz belanjawan. Adalah penting untuk mengetahui CPC maksimum anda, kerana ia mungkin lebih tinggi daripada kos sebenar bagi satu klik. Terdapat juga dua jenis CPC: manual dan automatik.

Penjejakan penukaran

Ramai orang tertanya-tanya bagaimana untuk menjejak bilangan penukaran Adwords yang berlaku selepas pelawat mengklik pada iklan mereka. Penjejakan penukaran ialah cara terbaik untuk menjejaki tindakan ini. Adalah penting untuk melaksanakan pembolehubah yang sama untuk setiap kempen yang anda jalankan supaya anda boleh melihat bilangan orang yang telah melawat tapak anda selepas mengklik pada iklan anda. Berikut ialah beberapa cara untuk melaksanakan penjejakan penukaran untuk Adwords:

o Kenal pasti penukaran mana yang paling penting. Jika pelawat mendaftar untuk dua perlumbaan amal, itu akan dikira sebagai dua penukaran. Begitu juga, jika pelawat memuat turun sekeping kandungan, ini akan menjadi satu penukaran. Kenal pasti penukaran yang paling penting dan laraskan tetapan penjejakan penukaran anda untuk mencerminkan perkara ini. Sebaik sahaja anda telah menentukan cara untuk menjejak penukaran, anda akan dapat melihat kata kunci yang menjana trafik paling banyak dan yang mana yang memacu keuntungan paling banyak.

Untuk menjejak penukaran tempoh bertenang, pilih yang “Tetingkap lihat melalui penukaran” pilihan. Pilihan ini terletak di bahagian Tetapan Lanjutan akaun anda. Ia menjejaki orang yang melihat iklan anda tetapi tidak mengkliknya. Orang ini mungkin kembali ke tapak web anda pada masa hadapan dan menukar, tetapi tidak serta merta. Apabila memutuskan model atribusi ini, pilih jumlah masa yang telah berlalu sejak pelawat terakhir melihat iklan anda. Jika tapak anda tidak menjana sebarang hasil, gunakan nombor yang lebih tinggi untuk penukaran tempoh bertenang.

Jika iklan anda menjana panggilan telefon, adalah penting untuk menjejaki panggilan ini. Menambah kod penjejakan penukaran pada halaman pendaratan tapak web anda akan membantu anda memahami kempen yang paling menguntungkan untuk anda. Sebaik sahaja anda mengetahui bilangan panggilan telefon yang diterima oleh iklan tertentu, anda boleh mengoptimumkan kempen anda. Terdapat beberapa langkah asas untuk menyediakan penjejakan penukaran untuk Adwords. Ini termasuk penciptaan Teg Tapak Global dan mengkonfigurasinya kepada pelaksanaan semasa anda.

Seterusnya, tentukan kategori yang pengguna klik. Penukaran terbahagi kepada beberapa kategori. Anda boleh memilih untuk mengukur semua jenis penukaran, daripada penjanaan petunjuk kepada paparan halaman kepada pendaftaran. Anda juga boleh memasukkan “lain” untuk membandingkan pelbagai jenis penukaran. Sebagai contoh, anda boleh membandingkan penukaran daripada orang yang melawat tapak web anda tetapi tidak membeli apa-apa. Menambah jenis penukaran ini pada kategori akan membantu anda membandingkan pelbagai jenis penukaran untuk khalayak yang sama.

Penyelidikan kata kunci

Untuk memanfaatkan sepenuhnya penyelidikan kata kunci anda, anda mesti terlebih dahulu memahami industri anda, penonton sasaran, dan produk. Kemudian, anda mesti mencipta persona pembeli berdasarkan kata kunci yang berkaitan dan istilah carian yang saling berkaitan. Dengan menggunakan maklumat ini, anda boleh mencipta kandungan yang berkaitan yang disesuaikan dengan khalayak anda. Anda boleh menggunakan penyelidikan kata kunci untuk menghasilkan kandungan yang memenuhi keperluan khalayak sasaran ini. Dengan mengikuti langkah-langkah ini, anda akan berada dalam perjalanan untuk mencapai kedudukan yang lebih tinggi dan lebih banyak trafik.

Anda boleh mendapatkan maklumat yang berkaitan dengan mengumpulkan senarai sumber. Tempat yang baik untuk bermula ialah pangkalan data EBSCOhost, yang mempunyai lebih daripada empat juta artikel. Anda boleh mencari pelbagai bentuk perkataan yang sama, seperti “alamat”, “julat harga,” atau “insuran kereta.” Juga, apabila anda menaip kata kunci, gunakan tanda petikan untuk memastikan bahawa anda menggunakan istilah yang paling tepat. Sebaik sahaja anda mempunyai senarai kata kunci yang berkaitan, anda kemudian boleh mula menulis kandungan anda dengan mereka.

Menggunakan penyelidikan kata kunci adalah penting untuk SEO. Dengan mengenal pasti topik dan kata kunci yang popular, anda boleh mengoptimumkan tapak web anda dan menyasarkan lebih ramai bakal pelanggan. Selain memastikan kedudukan enjin carian organik yang lebih baik, penyelidikan kata kunci membolehkan anda memilih strategi yang lebih besar untuk kempen pengiklanan anda. Dengan memahami minat dan tingkah laku khalayak sasaran anda, anda juga boleh menentukan sama ada topik itu kompetitif. Menggunakan kata kunci yang betul akan membantu anda menjangkau khalayak yang lebih luas dan menukar pelawat kepada pelanggan.

Cara terbaik untuk memulakan kempen AdWords anda ialah dengan menyelidik istilah popular untuk perniagaan anda. Ini kerana istilah ini mempunyai volum carian tertinggi. Adalah penting untuk menentukan gabungan kata kunci volum tinggi dan rendah yang betul yang akan menghasilkan hasil yang optimum. Terdapat banyak cara untuk memperhalusi penyelidikan kata kunci anda, tetapi yang paling berkesan ialah memberi tumpuan kepada khalayak khusus anda. Lebih fokus audiens anda, semakin sedikit PPC yang perlu anda belanjakan untuk kempen anda.

Alat penyelidikan kata kunci yang baik menawarkan percubaan percuma dan berbayar untuk kata kunci yang paling popular. Anda boleh menggunakan percubaan percuma ini untuk merasakan alat tersebut sebelum membelanjakan sebarang wang. Anda juga boleh menggunakan alat penyelidikan kata kunci yang disediakan oleh Google untuk melihat kata kunci yang menyebabkan trafik paling banyak ke tapak anda. Ini adalah bahagian penting dalam strategi SEO yang baik, dan menggunakan alatan ini akan membantu anda mencipta strategi kata kunci yang sempurna. Apabila anda menetapkan strategi kata kunci anda, anda boleh mula melaksanakan strategi anda untuk memastikan laman web anda berada pada kedudukan yang baik dalam enjin carian.

Pemasaran semula

Pemasaran semula dengan Adwords membolehkan anda menyasarkan pelawat terdahulu tapak web anda dengan iklan tersuai. Pemasaran semula ialah cara terbaik untuk menarik pengguna kembali ke corong jualan, yang memberi anda banyak peluang untuk menukarnya. Pemasaran semula AdWords membolehkan anda membahagikan khalayak anda mengikut bahasa, pendapatan, dan pendidikan. Pemasaran semula berfungsi dengan cara yang sama. Ia mencipta senarai pengguna yang telah melawat tapak anda, dan yang telah menunjukkan minat terhadap produk atau perkhidmatan anda.

Pemasaran semula dengan AdWords telah menjadi topik hangat sejak lima tahun yang lalu. Penargetan semula adalah kata kunci, dan ia hampir separuh popular di Perancis, Rusia, dan China seperti yang berlaku di AS. Tetapi bagaimana ia berfungsi? Sangat mudah untuk dikelirukan dengan semua akronim. Berikut adalah buku asas cepat. Dan ingat, pemasaran semula tidak berfungsi hanya kerana kosnya lebih tinggi.

Cara Mengiklan di Google AdWords

AdWords

Sebelum anda menggunakan Google AdWords untuk mengiklankan perniagaan anda, anda mesti faham bagaimana ia berfungsi. Google menyediakan kumpulan iklan untuk memudahkan pengurusan iklan anda. Setiap kempen mengandungi satu iklan dan pelbagai kata kunci, termasuk padanan frasa dan padanan am. Apabila anda menetapkan padanan kata kunci anda kepada am, Google menetapkan salinan iklan anda supaya relevan di mana-mana sahaja pengguna menaipnya. Anda kemudian boleh menyesuaikan salinan iklan anda untuk menjangkau khalayak sasaran anda.

Ketahui tentang Google AdWords

Jika anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang Google AdWords, maka anda telah datang ke tempat yang betul. AdWords ialah program pengiklanan bayar setiap klik yang membolehkan anda membuat iklan untuk kata kunci tertentu di Google. Sebagai portal ke Internet, Pangkalan pengguna Google adalah luas, dan iklan anda hendaklah relevan dan disasarkan kepada pengguna tersebut. Selain itu, AdWords Google akan mempertimbangkan pelbagai faktor, termasuk kualiti, harga dan persaingan.

Kursus ini akan mengajar anda cara menyediakan akaun AdWords anda dari awal dan perkara yang menjadikan kempen pengiklanan dalam talian berjaya. Kursus ini juga akan mengajar anda cara membuat penjejakan penukaran, menjejaki panggilan telefon, dan jualan, dan mengukur hasil dan penyerahan borang. Kursus ini akan membantu anda memahami cara menggunakan semua alatan yang tersedia di Google dan melaksanakan strategi pemasaran yang paling berkesan. Kursus ini juga menerangkan cara menggunakan media sosial dan iklan Facebook dengan berkesan.

Kursus ini ialah cara terbaik untuk mengetahui tentang Google AdWords. Sangat mudah untuk belajar tentang iklan carian, cara memantau kempen anda, dan menyelesaikan masalah. Kursus ini juga membantu anda memahami pelanggan anda dari perspektif psikologi. Jika anda ingin menjadi Pakar Pemasaran Digital, mempelajari tentang iklan carian adalah penting. Anda boleh belajar tentang AdWords dan pengiklanan carian dalam 60 minit dengan kursus mengenai Udemy.

Setelah anda mempelajari asas Google AdWords, anda boleh beralih kepada teknik lanjutan. Anda akan belajar tentang cara menggunakan laporan Iklan khusus, strategi pemasaran semula, fungsi pembelajaran mesin, dan penyelidikan pesaing. Tiada cara yang lebih baik untuk meningkatkan keputusan anda selain dengan kursus yang mengajar anda cara menjana wang dalam talian. Anda juga akan mempunyai keyakinan untuk mencuba dan belajar tentang pesaing anda’ strategi, sambil meraih faedah.

Walaupun ini adalah cara terbaik untuk mengetahui tentang Google AdWords, anda juga boleh mencari tutorial video yang merangkumi asas program pemasaran ini. Banyak video di saluran ini disediakan oleh Rakan Kongsi Google. Sebenarnya, yang terbaru telah disiarkan pada Februari 16, 2016, dan maklumat tersebut masih relevan. Tutorial ini disusun untuk mereka yang mengikuti pensijilan, dan ia biasanya berguna untuk mereka yang baru bermula.

Sediakan kempen

Untuk memulakan pengiklanan dalam AdWords, anda perlu menyediakan kempen. Terdapat tiga langkah asas untuk mencapai ini. Pertama, pilih kategori kempen anda. Kemudian, pilih matlamat yang ingin anda capai. Anda boleh memilih antara jualan, memimpin, trafik laman web, pertimbangan produk dan jenama, dan kesedaran jenama. Anda juga boleh menyediakan kempen tanpa matlamat. Anda boleh menukar matlamat kemudian.

Bergantung pada jenis perniagaan anda, anda mungkin mahu menyasarkan lokasi geografi juga. Jika anda adalah perniagaan tempatan, anda mungkin mahu menyasarkan iklan anda hanya untuk orang di kawasan anda. Untuk perniagaan antarabangsa, anda mungkin mahu menyasarkan negara yang anda mempunyai jualan terhebat dan kebanyakan pengguna. Jika anda tidak pasti di mana untuk menumpukan usaha anda, lihat beberapa pilihan lain. Anda juga boleh memilih untuk menyasarkan orang yang tinggal di negara tertentu.

Sebaik sahaja anda telah memilih kata kunci anda, anda perlu membuat halaman pendaratan yang berkesan. Matlamat utama halaman ini adalah untuk menukar trafik kepada pelanggan. Untuk penukaran berlaku, halaman mestilah berkaitan dengan kata kunci yang dicari. Ia harus termasuk USP (titik jualan unik), faedah produk, bukti sosial, dan seruan tindak yang jelas. Matlamatnya adalah untuk meningkatkan kadar penukaran anda.

Sebaik sahaja anda telah memilih pasaran sasaran, anda boleh memilih satu atau lebih iklan untuk dipromosikan. Selain kata kunci iklan, anda juga boleh menyediakan kempen jika anda mempunyai tapak web yang menjual produk atau perkhidmatan yang serupa. Satu lagi langkah penting untuk dibuat ialah memilih bida anda. Ingat bahawa bida anda akan menjadi lebih berpatutan jika anda menggunakan pembidaan automatik, tetapi ia memerlukan lebih banyak kerja. akhir sekali, iklan anda hendaklah ringkas dan langsung. Orang akan berkemungkinan besar mengklik pada kempen jika ia menawarkan tawaran atau diskaun.

Langkah seterusnya ialah memilih kata kunci yang akan mencetuskan iklan anda. Langkah ini selalunya merupakan bahagian yang paling mengelirukan. Kata kunci bukan satu-satunya perkara yang perlu anda pertimbangkan – anda juga boleh menggunakan pelanggan anda’ maklum balas semasa memilih kata kunci anda. Ingat bahawa Skor Kualiti yang baik akan menjadikan kedudukan iklan anda lebih tinggi dan menurunkan kos bida anda. Apabila memutuskan kata kunci, pastikan anda memikirkan sejauh mana ia berkaitan dengan perniagaan anda.

Buat salinan iklan

Langkah pertama untuk mencipta salinan iklan yang baik ialah menentukan objektif anda. Sama ada anda ingin menarik perhatian ke laman web anda atau menjual produk, menentukan tujuan anda menulis iklan akan membantu anda memutuskan jenis salinan yang hendak digunakan. Tiga jenis salinan pengiklanan yang paling biasa adalah tidak senonoh, pendidikan, dan kepentingan manusia. Menguji salinan iklan ialah langkah kritikal, kerana ia akan membantu anda meningkatkan prestasi iklan anda dan memastikan trafik berkualiti tinggi.

Anda boleh mulakan dengan menulis pertanyaan carian khalayak sasaran anda. Setiap daripada ini mempunyai tahap kekhususan, jadi iklan anda harus sepadan dengan istilah tersebut. Sama ada anda cuba menyasarkan kawasan geografi tertentu, produk, atau perkhidmatan, adalah penting untuk menangani titik kesakitan persona. Sebagai contoh, jika anda menjual tiket ke konsert, pastikan tajuk anda memenuhi keperluan mereka.

Semasa menulis salinan untuk iklan anda, cuba menarik emosi penonton anda. dengan cara ini, anda akan lebih berkemungkinan menarik lebih ramai pelawat. Dengan mencetuskan emosi, pemasar yang hebat boleh meramalkan reaksi penonton dan menjawab soalan sebelum ia muncul. dengan cara ini, mereka boleh menjadikan iklan mereka lebih berkaitan dengan keperluan khalayak. Disana ada 3 strategi copywriting utama yang boleh anda gunakan untuk membuat salinan iklan yang berkesan.

Untuk menguji salinan iklan anda, gunakan pilihan ujian pada Google Ads. Buat beberapa versi berbeza dan muatkannya ke dalam Google Adwords. Uji mereka untuk menentukan yang mana berprestasi terbaik. Ingat bahawa ujian akan membantu anda menentukan jenis bahasa yang pelanggan anda respon terbaik. Terdapat banyak faedah untuk bereksperimen dengan salinan iklan anda. Anda boleh melihat sama ada ia berfungsi lebih baik untuk niche anda berbanding pesaing anda.

Jejaki keputusan

Dengan bantuan Google Adwords, anda boleh menjejaki hasil kempen carian berbayar anda. dengan cara ini, anda boleh memantau kejayaan anda dan menjimatkan wang. AdWords ialah cara terbaik untuk mempromosikan perniagaan anda dalam talian. Berikut adalah beberapa petua untuk anda ikuti:

Jejaki hasil kempen AdWords dalam Google Analitis. Laporan AdWords termasuk lajur yang dipanggil “Penukaran,” yang akan memberitahu anda berapa banyak penukaran yang telah diperoleh oleh kempen iklan anda. Selain paparan iklan, anda juga boleh melihat CPC anda, yang menunjukkan kepada anda jumlah yang anda belanjakan untuk setiap klik. Anda boleh menggunakan maklumat ini untuk menentukan sama ada anda membayar lebih untuk kempen iklan anda atau tidak.

Satu cara untuk menjejak penukaran AdWords adalah dengan menyediakan piksel. Piksel ini boleh diletakkan pada semua halaman tapak web anda dan digunakan untuk menyasarkan kempen pemasaran semula. Untuk menjejak penukaran AdWords, anda perlu menjejaki lebih daripada sekadar klik. Satu klik memberitahu anda bilangan orang yang mengklik pada iklan anda, tetapi ia tidak memberitahu anda sama ada mereka bertindak ke atasnya sebaik sahaja mereka mencapai tapak web anda. Walaupun klik boleh memberitahu anda banyak tentang keberkesanan kempen anda, anda perlu tahu berapa ramai orang yang benar-benar menukar agama.

5 Jenis Penyasaran Tersedia untuk Anda di Google Adwords

AdWords

Sebelum anda boleh mula menggunakan AdWords, anda mesti faham CPA, bida AdWords yang betul, dan kepentingan menjejak penukaran. Penukaran adalah hasil daripada perjalanan dari kata kunci ke halaman pendaratan untuk jualan. Analitis Google boleh membantu anda dalam menjejaki perjalanan. Ia adalah Perisian-sebagai-Perkhidmatan percuma. Sebaik sahaja anda memahami konsep-konsep ini, anda boleh mula menggunakan AdWords untuk mempromosikan perniagaan anda.

kos

Adalah penting untuk memperuntukkan belanjawan untuk kempen AdWords. Manakala CPC maksimum ditentukan oleh Google, kos setiap klik berbeza-beza. Anda harus menetapkan belanjawan harian sebanyak PS200, tetapi ini boleh berbeza-beza berdasarkan niche perniagaan anda dan jangkaan trafik tapak web bulanan. Untuk menetapkan belanjawan harian untuk kempen AdWords, bahagikan belanjawan bulanan anda dengan 30 untuk mendapatkan anggaran kos setiap klik. Untuk anggaran kos setiap klik yang tepat, anda harus membaca dokumen bantuan yang disertakan dengan Adwords.

Menggunakan kaedah Kos Setiap Penukaran atau CPA untuk mengira kos setiap pemerolehan ialah cara yang baik untuk memahami keberkesanan strategi pengiklanan anda, dan juga boleh membantu anda mengawal belanjawan anda. Kos setiap pemerolehan mengukur bilangan orang yang berkemungkinan menyelesaikan tindakan yang diingini. Adwords menggunakan kod dinamik pada halaman pendaratan untuk menjejak kadar penukaran. Anda harus menyasarkan untuk kadar penukaran sekurang-kurangnya 1%. Kaedah ini membolehkan anda melaraskan bida anda untuk memastikan belanjawan anda kekal dalam had belanjawan pengiklanan anda.

Kos AdWords boleh dibenarkan oleh keuntungan yang anda peroleh daripada pelanggan baharu. Dalam kata lain, jika anda perniagaan perkhidmatan, anda harus menentukan nilai seumur hidup pelanggan, kedua-duanya pada hubungan pertama dan dalam jangka panjang. Pertimbangkan contoh syarikat penjualan harta tanah. Purata keuntungan setiap jualan ialah $3,000, dan anda tidak akan melihat banyak perniagaan berulang. Namun begitu, rujukan dari mulut ke mulut boleh memberi manfaat seumur hidup yang kecil.

Seperti mana-mana perkhidmatan lain, anda perlu mempertimbangkan kos langganan. Kebanyakan perisian PPC dilesenkan, dan anda perlu mengambil kira kos langganan. Namun begitu, WordStream menawarkan kontrak 12 bulan dan pilihan prabayar tahunan, supaya anda boleh membuat bajet yang sewajarnya. Adalah penting untuk memahami perkara yang terkandung dalam kontrak anda sebelum mendaftar untuk salah satu pelan ini. Tapi ingat, harga setiap klik masih jauh lebih rendah daripada jumlah kos AdWords.

Penyasaran

Dengan kebangkitan Rangkaian Kandungan, anda kini boleh memfokuskan iklan anda pada segmen pelanggan tertentu. Sebelum ini, anda perlu menambah senarai khalayak atau senarai pemasaran semula untuk membuat kempen khusus untuk setiap satu. Sekarang, anda boleh menyasarkan kempen iklan kepada segmen pengguna tertentu, dan anda boleh meningkatkan kadar penukaran dengan kempen disasarkan ini. Artikel ini akan menyemak lima jenis penyasaran yang tersedia untuk anda di Google Adwords. Anda akan mengetahui sebab anda harus menyasarkan khalayak anda berdasarkan pilihan dan tingkah laku mereka.

Penyasaran pendapatan membolehkan anda menyasarkan orang mengikut pendapatan. Ia berfungsi dengan menganalisis data yang tersedia secara umum daripada Perkhidmatan Hasil Dalam Negeri. Google AdWords mengeluarkan maklumat ini daripada IRS dan memasukkannya ke dalam kempen anda. Anda juga boleh menggunakan penyasaran lokasi dengan Kod Pos. Google Adwords menawarkan penyasaran pendapatan dan poskod. Ini memudahkan untuk mencari pelanggan berdasarkan lokasi tertentu. Dan anda juga boleh menggunakan kaedah penyasaran ini bersama-sama dengan geolokasi, yang membolehkan anda menyasarkan iklan ke kawasan tertentu.

Penyasaran kontekstual memadankan iklan dengan kandungan yang berkaitan pada halaman web. Dengan ciri ini, iklan anda akan dipaparkan kepada orang yang berminat dengan topik atau kata kunci tertentu. Sebagai contoh, jenama kasut olahraga boleh meletakkan iklan pada blog yang sedang berjalan jika pelari membaca tentang kasut. Penerbit mengimbas kandungan halaman untuk kedudukan yang lebih berkaitan. Dengan ciri ini, anda boleh memastikan bahawa iklan anda disasarkan kepada pangkalan pelanggan anda.

Menyasarkan Adwords mengikut lokasi ialah satu lagi cara yang berkesan untuk menyasarkan khalayak anda. Jika anda ingin menyasarkan khalayak tertentu, anda boleh menggunakan lokasi dan tahap pendapatan purata. Dengan dua pembolehubah ini, anda boleh mengecilkan khalayak anda sambil mengurangkan perbelanjaan iklan yang terbuang. Kemudian, anda boleh mengecilkan kempen iklan anda dengan hanya menyasarkan orang yang berminat secara aktif dengan produk atau perkhidmatan anda. Jadi, bagaimana anda menyempitkan khalayak anda?

Model pembidaan

Kempen adwords yang berjaya harus menyasarkan lebih daripada satu demografi. Walaupun kandungan anda akan relevan untuk semua khalayak, ia mungkin hanya menarik minat sekumpulan orang tertentu. Dalam kes sedemikian, anda boleh menggunakan automasi untuk menyasarkan kumpulan demografi ini. Dengan menjejak prestasi kempen iklan anda, anda boleh melaraskan strategi pembidaan anda dengan sewajarnya. Selain itu, anda juga boleh menetapkan peraturan automasi untuk mendapatkan makluman apabila CPC anda meningkat atau CPA anda jatuh.

Menggunakan strategi bida automatik menghilangkan tekaan daripada iklan berbayar, tetapi jika anda lebih suka mendapat hasil yang lebih baik, anda hendaklah sentiasa menggunakan strategi bida manual. Walaupun bida anda mewakili amaun yang anda sanggup belanjakan pada kata kunci tertentu, ia tidak menentukan kedudukan untuk kata kunci itu. Ini kerana Google tidak mahu memberikan hasil teratas kepada orang yang membelanjakan wang paling banyak.

Untuk memilih model pembidaan yang paling berkesan untuk kempen iklan anda, anda harus menyusun kempen anda dengan cara yang akan memaksimumkan keterlihatan kata kunci anda. Contohnya, jika anda ingin meningkatkan kadar penukaran anda, bida anda sepatutnya cukup tinggi untuk mendorong lebih banyak trafik. Sebagai alternatif, jika anda ingin meningkatkan kadar penukaran anda, pergi untuk kempen kos setiap pemerolehan. Semuanya bergantung pada keperluan anda, tetapi adalah idea yang baik untuk membuat keputusan termaklum berdasarkan khalayak sasaran anda.

Selain itu, apabila anda menguji iklan anda, anda boleh memilih pengubah suai bida untuk masa tertentu dalam sehari, demografi, dan peranti elektronik. Sebagai contoh, anda boleh memilih tempoh masa untuk iklan anda dipaparkan pada halaman satu hasil carian Google. Amaun yang anda bida juga akan bergantung pada tempoh masa yang diambil untuk khalayak sasaran anda membuat pembelian atau penukaran. Sebagai alternatif, anda boleh memilih untuk mengehadkan belanjawan anda pada kata kunci tertentu dan menyasarkan khalayak tertentu dengan iklan tertentu.

Kadar penukaran

Industri penukaran teratas dalam beberapa tahun kebelakangan ini ialah industri dalam Insurans, Kewangan dan industri Temu janji. Hari ini, industri temu janji mengatasi semua industri lain dalam kadar penukaran, purata hampir sembilan peratus secara purata. Industri lain yang mendahului temu janji ialah Perkhidmatan Pengguna, sah, dan Autos. Menariknya, industri dengan kadar penukaran tertinggi tidak semestinya mempunyai produk atau perkhidmatan terbaik. Sebaliknya, mereka mungkin menggunakan taktik meningkatkan penukaran dan bereksperimen dengan tawaran yang berbeza.

Purata kadar penukaran PPC adalah kira-kira 3.75% untuk carian, dan 0.77% untuk rangkaian paparan. Kadar penukaran berbeza mengikut industri, dengan penjanaan industri Temu janji dan Peribadi 9.64% daripada semua penukaran AdWords dan Advokasi dan Barangan Rumah mencatatkan yang paling rendah. Sebagai tambahan, kadar penukaran untuk Rangkaian Paparan Google jauh lebih rendah daripada mana-mana industri lain. Ini bukan untuk mengatakan bahawa tidak ada ruang untuk penambahbaikan.

Kadar penukaran yang tinggi adalah sesuatu yang diingini oleh kebanyakan syarikat. Walaupun tidak mustahil untuk mencapai a 10 peratus kadar penukaran, anda perlu memastikan bahawa kadar penukaran anda cukup tinggi untuk mendorong hasil yang menguntungkan. Kadar penukaran dalam Adwords berbeza-beza dan adalah penting untuk memilih pendekatan yang betul untuk keperluan syarikat anda. Anda harus menyasarkan kadar penukaran sebanyak 10% atau lebih, yang dianggap sebagai keputusan yang cemerlang.

Walaupun amalan pengoptimuman di tapak yang baik adalah penting untuk meningkatkan kadar penukaran PPC anda, terdapat juga elemen sisi kempen yang harus dioptimumkan untuk klik berkualiti tinggi. Pertama, pastikan anda memilih iklan dan halaman pendaratan yang menarik. Kemudian, kenal pasti khalayak dan platform terbaik anda. Kedua, pastikan anda mengoptimumkan iklan anda untuk klik berkualiti tinggi. Kadar penukaran pada AdWords untuk carian dan paparan adalah setanding dengan purata untuk iklan e-dagang, yang purata pada kira-kira 1.66% dan 0.89%. Dan akhirnya, pastikan iklan anda selari dengan tapak web anda dan berkaitan dengan kandungan di tapak anda.

Menyediakan kempen

Untuk mencipta kempen iklan yang berjaya, anda perlu memastikan bahawa kata kunci anda disasarkan dengan betul. Terdapat beberapa langkah yang boleh anda ambil untuk meningkatkan prestasi kempen iklan anda. Bahagian yang paling menarik dalam menjalankan kempen Google Adwords ialah mengoptimumkan iklan dan halaman pendaratan anda. Langkah seterusnya ialah beralih kepada Mod Pakar. Dalam mod ini, anda boleh memilih matlamat untuk kempen anda, seperti penukaran, memimpin, atau jualan. Tetapan lalai akan menunjukkan kepada anda iklan yang paling berkesan, supaya anda boleh memilih iklan terbaik yang sepadan dengan khalayak sasaran. Namun begitu, jika anda tidak mahu memilih matlamat tertentu, anda boleh menetapkan kempen tanpa panduan matlamat.

Satu lagi bahagian tetapan kempen ialah jadual iklan. Jadual iklan akan menentukan hari iklan anda akan dipaparkan. Anda boleh mengubahnya berdasarkan sifat perniagaan anda. Anda juga boleh menukar tetapan penggiliran iklan, tetapi buat masa ini, sebaiknya biarkan ia secara lalai. Selain jadual iklan, anda boleh menyesuaikan iklan anda dengan menggunakan format iklan berbeza yang tersedia.

Setelah anda selesai membuat kempen anda, anda perlu memasukkan maklumat pengebilan dan kaedah pembayaran anda. Anda boleh memilih untuk menggunakan kad kredit, kad Debit, akaun bank, atau kod promosi untuk membiayai kempen anda. Dengan mengikuti langkah-langkah ini, anda akan berjalan lancar untuk menjalankan kempen AdWords yang berjaya. Artikel ini akan membimbing anda melalui pelbagai langkah untuk menyediakan kempen dalam Google Adwords.