Cara Buat Duit Dengan Adwords

AdWords

Untuk membuat wang daripada AdWords, anda perlu tahu cara membida, cara mengoptimumkan iklan anda, dan cara menggunakan Alat Penyasaran Semula dan penyelidikan kata kunci. Dalam artikel ini, anda akan belajar cara membida, sediakan model pembidaan, dan buat iklan yang menarik. Sama ada anda seorang pemula atau pengguna lanjutan, maklumat ini adalah penting. Menggunakan antara muka AdWords adalah mudah dan mudah.

Kos setiap klik

Manakala kos setiap klik untuk Adwords berbeza mengikut industri, ia biasanya kurang daripada $1 untuk kata kunci. Dalam industri lain, CPC mungkin lebih tinggi, kerana purata kos setiap klik adalah antara $2 dan $4. Tetapi apabila anda ingin membelanjakan wang untuk pengiklanan, anda mesti mempertimbangkan ROI juga. Sebagai tambahan, kos setiap klik untuk kata kunci dalam industri seperti perkhidmatan undang-undang boleh melebihi $50, manakala CPC dalam industri pelancongan dan hospitaliti hanyalah $0.30.

Skor kualiti ialah faktor lain yang menentukan kos setiap klik. Metrik ini terikat dengan kata kunci dan teks iklan. Skor Kualiti yang tinggi menunjukkan perkaitan dan oleh itu CPC yang lebih rendah. Begitu juga, CTR yang tinggi menunjukkan bahawa kandungan di tapak web anda adalah berharga. Ia juga menunjukkan betapa relevannya iklan anda. Seperti yang anda boleh lihat, CPC boleh meningkat apabila persaingan untuk kata kunci meningkat. Jadi, pastikan anda mengoptimumkan iklan anda untuk memanfaatkannya sepenuhnya.

Anda boleh mengira ROI AdWords dengan menyemak penanda aras industri. Penanda aras AdWords membantu anda menetapkan matlamat pemasaran dan merancang belanjawan anda. Sebagai contoh, dalam industri Hartanah, purata industri untuk CPC (Kadar Klik Melalui) ialah 1.91% untuk rangkaian carian, sementara itu 0.24% untuk rangkaian paparan. Tidak kira industri anda, penanda aras berguna apabila menetapkan belanjawan dan matlamat anda.

CPC yang lebih tinggi tidak semestinya iklan yang lebih baik atau lebih murah. Anda boleh memilih antara pembidaan automatik dan pembidaan manual. Pembidaan automatik lebih mudah untuk ditetapkan, terutamanya jika anda baru menggunakan AdWords. Pembidaan manual membolehkan anda mengawal amaun yang ditawarkan setiap klik. Ia juga paling sesuai untuk perniagaan yang baharu menggunakan AdWords dan tidak mempunyai banyak pengalaman.

Geotargeting ialah satu lagi cara yang bagus untuk mengurangkan kos setiap klik dan memaksimumkan perbelanjaan iklan anda. Dengan menyasarkan iklan anda berdasarkan tempat tinggal pelawat, taktik ini membolehkan anda menyasarkan khalayak yang paling relevan. Bergantung kepada jenis perniagaan, geotargeting boleh meningkatkan CTR, meningkatkan Skor Kualiti, dan kurangkan Kos setiap Klik anda. Adalah penting untuk diingat bahawa lebih disasarkan iklan anda, lebih baik strategi pengiklanan anda.

Model pembidaan

Anda mungkin pernah mendengar tentang model pembidaan yang berbeza dalam AdWords. Tetapi bagaimana anda tahu yang mana yang terbaik untuk kempen anda? Pertama, anda harus mempertimbangkan matlamat kempen anda. Adakah anda cuba meningkatkan penukaran? Kalau begitu, maka anda boleh menggunakan CPC (kos setiap klik) bidaan. Ataupun, adakah anda mahu menolak tera atau penukaran mikro? Anda juga boleh menggunakan penjejakan penukaran dinamik.

Pembidaan manual menawarkan lebih kawalan ke atas penyasaran iklan. Sebagai tambahan, anda boleh menetapkan CPC maksimum untuk kata kunci dan memperuntukkan belanjawan tertentu. Pembidaan manual lebih memakan masa, tetapi ia menjamin pelaksanaan segera sebarang perubahan. Namun begitu, pembidaan automatik sesuai untuk akaun besar. Ia boleh menjadi sukar untuk memantau dan menyekat keupayaan anda untuk melihat gambaran besar. Pembidaan manual memberi anda kawalan terperinci dan boleh menjadi pilihan yang baik jika anda cuba mengoptimumkan prestasi kata kunci tertentu.

Terdapat dua model pembidaan utama dalam Adwords: Kos setiap klik (CPC) dan kos setiap sekilo (CPM). Yang pertama adalah yang paling biasa dan terbaik untuk pengiklan yang menyasarkan khalayak tertentu, manakala yang terakhir adalah yang terbaik untuk pengiklan yang ingin menjana volum trafik yang tinggi. Namun begitu, kedua-dua jenis kempen boleh mendapat manfaat daripada model pembidaan kos setiap batu. Ia memberikan cerapan tentang bilangan tera yang mungkin diterima oleh iklan tertentu. Ini amat berguna untuk kempen pemasaran jangka panjang.

Anda boleh memantau prestasi kata kunci anda dengan menggunakan alat penjejakan penukaran percuma Google. Alat penjejakan penukaran Google akan menunjukkan kepada anda dengan tepat bilangan pelanggan yang mengklik pada iklan anda. Anda juga boleh menjejaki kos setiap klik untuk mengetahui kata kunci yang memerlukan lebih banyak wang. Maklumat ini boleh membantu anda membuat keputusan yang baik. Dengan alatan ini di pelupusan anda, anda akan dapat memaksimumkan penukaran anda sambil mengurangkan kos setiap klik.

Pembidaan CPA sasaran memfokuskan pada mendorong penukaran. Dengan jenis bidaan ini, bida untuk kempen anda ditetapkan berdasarkan kos setiap pemerolehan (CPA). Dalam kata lain, anda membayar untuk setiap tanggapan individu yang bakal pelanggan terima. Manakala pembidaan CPA ialah model yang kompleks, mengetahui CPA anda akan membolehkan anda menetapkan bida yang paling berkesan untuk kempen anda. Jadi, apa tunggu lagi? Mulakan hari ini dan maksimumkan penukaran anda dengan Adwords!

Penyasaran semula

Apabila anda menjalankan perniagaan, menyasarkan semula dengan Adwords ialah cara terbaik untuk terus berhubung dengan pelanggan anda dan menjangkau pelanggan baharu. Dengan Google Adwords, anda boleh meletakkan teg Skrip di tapak anda supaya orang yang pernah melawat tapak anda akan melihat iklan tersebut semula. Ia boleh digunakan merentasi saluran sosial, juga. Sebenarnya, statistik menunjukkan bahawa 6 daripada 10 peninggalan troli akan kembali untuk menyelesaikan pembelian mereka dalam masa 24 Jam.

Penyasaran semula berfungsi paling baik apabila anda menyasarkan khalayak yang betul. Sebagai contoh, jika kempen pemasaran semula anda ditujukan kepada orang yang telah membeli sesuatu daripada tapak web anda, anda harus memilih imej yang mempunyai rupa dan rasa yang sepadan dengan tapak. Pengguna yang telah melawat halaman pakaian perkahwinan lebih berkemungkinan untuk membeli pakaian itu berbanding mereka yang hanya melayari laman web tersebut. Ini boleh membantu anda menjadikan iklan anda berkaitan dengan produk yang anda jual.

Satu cara yang berkesan untuk menggunakan penyasaran semula di media sosial ialah menggunakan Facebook. Ini bukan sahaja cara yang bagus untuk menjana petunjuk, ia juga merupakan cara terbaik untuk membina pengikut Twitter. Twitter mempunyai lebih daripada 75% pengguna mudah alih, jadi pastikan iklan anda mesra mudah alih. Penyasaran semula dengan Adwords ialah cara terbaik untuk memastikan anda menarik perhatian khalayak anda dan menukar mereka menjadi pelanggan.

Penyasaran semula dengan Adwords juga boleh membantu anda menyasarkan pelawat tertentu. Sebagai contoh, jika pelawat melawat tapak web anda dan kemudian membeli produk, anda boleh mencipta khalayak yang sepadan dengan orang itu. AdWords kemudiannya akan memaparkan iklan tersebut kepada orang itu di seluruh Rangkaian Paparan Google. Untuk hasil terbaik, bahagikan pelawat tapak web anda terlebih dahulu dengan membandingkan demografi mereka. Sebaik sahaja anda telah melakukannya, anda akan dapat menyasarkan usaha pemasaran semula anda kepada jenis pelawat tertentu.

Penyelidikan kata kunci

Untuk memanfaatkan sepenuhnya kempen iklan anda, anda mesti tahu cara membuat kandungan yang berkaitan. Pemasaran kandungan adalah topik besar hari ini. Untuk mencipta kandungan yang akan menarik pelanggan, anda harus menyelidik istilah yang berkaitan dengan niche anda dan memasukkannya ke dalam Google. Jejaki bilangan carian yang dibuat untuk istilah ini setiap bulan, dan berapa kali orang mengklik pada iklan untuk syarat ini. Kemudian, buat kandungan di sekitar carian popular tersebut. dengan cara ini, anda bukan sahaja akan mencipta kandungan berkualiti untuk pelanggan anda, tetapi anda juga akan mempunyai peluang yang lebih baik untuk mendapat kedudukan yang lebih tinggi.

Cara paling berkesan untuk memulakan penyelidikan kata kunci anda ialah mencipta persona pembeli, atau pelanggan yang ideal. Cipta persona pembeli dengan mengenal pasti ciri-ciri, pengaruh, dan tabiat membeli pelanggan ideal anda. Berdasarkan maklumat ini, anda boleh mengecilkan senarai kata kunci yang mungkin. Sebaik sahaja anda mempunyai persona pembeli, anda boleh menggunakan alat penyelidikan kata kunci untuk mencari kata kunci yang paling berkaitan. Kemudian, anda akan tahu yang mana mempunyai kemungkinan kedudukan tertinggi.

Seperti yang dinyatakan di atas, tumpuan penyelidikan kata kunci AdWords adalah pada niat. Google menyasarkan pengguna yang sedang mencari penyelesaian secara aktif. Mereka yang mencari syarikat penjenamaan di London tidak akan melihat iklan anda, manakala mereka yang melayari majalah fesyen mungkin melayari untuk pendidikan. Dengan menggunakan kata kunci padanan frasa, anda akan mendapat pelanggan sasaran yang benar-benar mencari perkara yang anda tawarkan. Pencari ini akan lebih berkemungkinan mengklik pada iklan anda jika mereka boleh mengenal pasti dengannya.

Anda boleh menggunakan perancang kata kunci untuk melihat frasa yang mempunyai volum carian paling banyak, dan berapa kali istilah tertentu telah dicari untuk setiap bulan. Sebagai tambahan kepada volum carian bulanan, anda juga boleh melihat arah aliran dalam masa nyata, termasuk data Google Trends dan demografi setempat anda. Dengan ini, anda boleh menentukan sama ada frasa mempunyai volum carian yang tinggi dan sama ada ia dalam arah aliran atau meningkat. Apabila penyelidikan kata kunci anda selesai, anda akan mempunyai senarai kata kunci yang berkaitan untuk disasarkan bagi iklan anda.

Cara Membuat Google Adwords Berfungsi Untuk Perniagaan Anda

AdWords

Jika anda seorang pemilik perniagaan, anda mungkin telah menggunakan platform Google Adwords untuk mengiklankan perniagaan anda. Terdapat beberapa cara untuk menstrukturkan akaun anda untuk memastikan anda mendapat yang terbaik untuk wang anda. Dalam artikel ini, kami akan merangkumi asas pembidaan pada kata kunci bertanda dagangan, menyasarkan khalayak anda menggunakan padanan frasa, dan menjejaki penukaran. Artikel ini bertujuan untuk memberi anda pengetahuan yang diperlukan untuk memaksimumkan keberkesanan usaha pengiklanan anda di platform Google.

Iklankan di platform Google Adwords

Terdapat banyak sebab mengapa penting untuk mengiklan di platform Google Adwords. Pertama, anda hanya akan dicaj apabila seseorang mengklik pada iklan anda. Kedua, kaedah pengiklanan ini membolehkan anda menjejaki hasil kempen iklan anda. Jalan itu, anda boleh membuat keputusan yang lebih termaklum tentang jumlah wang yang anda belanjakan untuk pengiklanan. Tetapi Google Adwords bukanlah satu-satunya cara untuk mengiklan di Google. Untuk memastikan ia berfungsi untuk perniagaan anda, anda perlu memahami cara platform pengiklanan ini berfungsi.

AdWords berfungsi dengan Rangkaian Paparan Google, yang memanfaatkan rangkaian tapak web pihak ketiga Google. Iklan anda boleh muncul di bahagian atas halaman web anda, dalam bar sisi, sebelum video YouTube, atau di mana-mana sahaja. Platform ini juga mempunyai keupayaan untuk meletakkan iklan pada aplikasi mudah alih dan Gmail. Anda perlu mendaftarkan tanda dagangan anda sebelum anda boleh mula mengiklan melalui Google. Ini bermakna anda akan membayar lebih sedikit setiap klik dan mendapat peletakan iklan yang lebih baik.

Pengiklanan di platform Google Adwords agak mudah digunakan. Terdapat banyak cara untuk memaksimumkan belanjawan anda, termasuk meningkatkan perbelanjaan anda apabila hasil dapat dilihat. Untuk memaksimumkan kejayaan anda, pertimbangkan untuk mengupah perunding atau agensi Diperakui Google untuk membantu anda. Tiada sebab mengapa anda tidak perlu mencubanya, kerana ia merupakan cara yang menjimatkan kos untuk menyampaikan iklan yang sangat disasarkan. Dan ingat, jika anda mendapat keputusan, anda boleh menambah bajet anda pada masa hadapan.

Pengiklanan pada platform Google Adwords ialah cara yang sangat berkesan untuk menjangkau bakal pelanggan di seluruh dunia. Sistemnya pada asasnya adalah lelongan, dan anda membida pada kata kunci dan frasa tertentu. Sebaik sahaja anda telah memilih kata kunci anda dan mempunyai skor kualiti, iklan anda akan dipaparkan di hadapan hasil carian. Dan bahagian yang terbaik ialah, ia tidak banyak kos, dan anda boleh memulakan kempen secepat hari ini!

Bida pada kata kunci bertanda dagangan

Sehingga baru-baru ini, anda tidak boleh membida pada kata kunci berjenama pesaing dalam Google Adwords. Itu berubah dalam 2004, apabila Google memperkenalkan pembidaan kata kunci pesaing. Keputusan yang memihak kepada Google, yang mempunyai dasar yang membenarkan pesaing menggunakan tanda dagangan mereka dalam salinan iklan, menggalakkan banyak pesaing perniagaan untuk menggunakan nama jenama mereka sendiri dalam iklan. Sekarang, walau bagaimanapun, dasar ini sedang diterbalikkan.

Sebelum anda membida pada kata kunci bertanda dagangan, pastikan anda mempunyai kebenaran untuk menggunakannya. Google mempunyai garis panduan pengiklanan carian mudah yang digunakan pada tanda dagangan. Apabila membida jenama pesaing, elakkan memasukkan nama pesaing dalam salinan iklan. Melakukannya akan membawa kepada skor kualiti yang lebih rendah. Tanpa mengira sebabnya, adalah satu amalan yang baik untuk mempunyai kedudukan dominan dalam hasil carian.

Sebab terbesar untuk tidak membida pada kata kunci bertanda dagangan ialah mungkin sukar untuk membezakan antara hasil carian organik dan iklan berbayar. Namun begitu, jika tanda dagangan anda didaftarkan dengan Google, ia boleh digunakan pada tapak maklumat. Halaman ulasan adalah contoh ini. Jenama besar juga menggunakan tanda dagangan mereka dalam salinan iklan mereka, dan mereka berada dalam hak mereka untuk berbuat demikian. Syarikat-syarikat ini berminat untuk kekal di bahagian atas hasil carian untuk produk dan perkhidmatan bertanda dagangan mereka.

Tanda dagangan adalah berharga. Anda mungkin ingin mempertimbangkan untuk menggunakannya dalam teks iklan anda untuk mempromosikan produk anda. Walaupun ia mungkin sukar digunakan dalam iklan, mereka masih boleh dilakukan dalam beberapa keadaan. Istilah yang dilindungi tanda dagangan hendaklah digunakan untuk tujuan maklumat, seperti blog. Anda juga mesti mempunyai halaman pendaratan yang mengandungi istilah bertanda dagangan dan mesti menjelaskan maksud komersial anda. Jika anda menjual komponen, anda mesti menyatakan ini dengan jelas dan menunjukkan harga atau pautan untuk membeli item tersebut.

Jika pesaing anda menggunakan nama bertanda dagangan, anda harus membida pada syarat tersebut dalam Adwords. Jika tidak, anda mungkin menghadapi skor kualiti dan kos setiap klik yang lebih rendah. Lebih-lebih lagi, pesaing anda mungkin tidak mengetahui nama jenama anda dan tidak akan mempunyai petunjuk bahawa anda membida mereka. Dalam pada itu, pertandingan mungkin membida dengan syarat yang sama. Anda boleh cuba menjadikannya satu titik untuk menggunakan nama jenama anda sendiri sebagai kata kunci tanda dagangan.

Sasarkan khalayak dengan padanan frasa

Walaupun anda mungkin berpendapat padanan am ialah satu-satunya cara untuk menyasarkan pelanggan anda, padanan frasa memberi anda lebih kawalan. Dengan padanan frasa, hanya iklan anda akan dipaparkan apabila seseorang menaip frasa, termasuk sebarang variasi hampir dan perkataan lain sebelum atau selepas kata kunci anda. Sebagai contoh, anda boleh menyasarkan perkhidmatan memotong rumput mengikut lokasi dan melihat senarai perkhidmatan tempatan dan kadar bermusimnya. Menggunakan padanan frasa, walau bagaimanapun, adalah lebih mahal daripada padanan am, jadi ia berbaloi untuk mempertimbangkan pilihan lain.

Menggunakan padanan frasa boleh meningkatkan CTR dan penukaran, dan boleh mengurangkan perbelanjaan iklan yang terbuang. Kelemahan pada padanan frasa ialah ia mengehadkan perbelanjaan iklan anda kepada carian yang mengandungi kata kunci tepat anda, yang boleh mengehadkan capaian anda. Jika anda sedang menguji idea baharu, walau bagaimanapun, padanan luas mungkin pilihan terbaik. Tetapan ini membolehkan anda menguji iklan baharu dan melihat perkara yang berkesan. Apabila bercakap tentang prestasi iklan, anda perlu memastikan anda menyasarkan khalayak yang betul dengan kata kunci yang betul.

Jika anda mengiklankan produk atau perkhidmatan yang popular secara umum, padanan frasa kata kunci ialah cara terbaik untuk menyasarkan kumpulan ini. Padanan frasa berfungsi dengan memastikan iklan anda dipaparkan hanya kepada orang yang telah mencari kata kunci atau frasa yang tepat. Perkara utama ialah memastikan frasa yang anda gunakan adalah dalam susunan yang betul supaya ia muncul dalam hasil carian teratas. dengan cara ini, anda akan mengelakkan pembaziran belanjawan iklan anda pada trafik yang tidak berkaitan.

Padanan frasa boleh membantu anda menganalisis carian pelanggan untuk menentukan jenis kata kunci yang mereka cari. Ia amat membantu jika anda mencari pelanggan tertentu. Menggunakan padanan frasa dalam Adwords akan mengecilkan khalayak sasaran anda dan meningkatkan prestasi kempen iklan anda. Dan, apabila anda menggunakannya dengan betul, anda akan melihat pulangan yang lebih tinggi untuk perbelanjaan iklan. Setelah anda menguasai kaedah ini, anda akan dapat mencapai matlamat anda dengan lebih pantas dan lebih tepat berbanding sebelum ini.

Cara lain untuk menyasarkan orang ialah membuat senarai perkaitan. Senarai ini boleh termasuk mana-mana pelawat tapak web atau orang yang mengambil tindakan khusus di tapak web anda. Dengan senarai perkaitan, anda boleh menyasarkan pengguna tertentu berdasarkan minat mereka. Dan, jika anda mempunyai produk yang baru dibeli oleh orang ramai, anda boleh menggunakannya untuk menyasarkan mereka dengan iklan. Kali seterusnya anda membuat khalayak baharu, pastikan anda menggunakan senarai perkaitan tersuai.

Jejak penukaran dengan padanan frasa

Jika anda ingin meningkatkan kempen pemasaran enjin carian anda, anda mungkin mempertimbangkan untuk menggunakan pengubah suai padanan frasa dan bukannya padanan am. Pengubah suai ini telah digunakan dalam carian berbayar sejak permulaan saluran, dan ia membolehkan anda menjadi lebih tepat apabila memaparkan iklan anda. Walaupun ini mungkin terdengar seperti idea yang bagus, ramai pengiklan bimbang tentang pembaziran perbelanjaan iklan mereka jika mereka tidak mengubah suai kata kunci padanan am mereka. Sebagai tambahan, kata kunci padanan frasa boleh mencetuskan iklan anda untuk carian tidak terkawal, merendahkan perkaitan iklan anda.

Satu lagi cara untuk mengoptimumkan frasa kata kunci anda ialah menambah “+” kepada perkataan individu. Ini akan memberitahu Google bahawa perkataan yang anda ingin sasarkan mesti digunakan dalam carian. Sebagai contoh, jika ada yang mencari “lampu meja oren,” iklan anda hanya akan muncul apabila orang itu telah memasukkan frasa yang tepat. Kaedah ini sesuai untuk orang yang sedang mencari “lampu meja oren,” kerana ia hanya akan ditunjukkan kepada orang yang menaip frasa yang tepat, bukannya secara umum.

Pembidaan automatik dalam Google Ads

Google Ads
Google Ads

Google Ads ist eine einzigartige Plattform, die Sie hervorragend dabei unterstützt, für Ihr Unternehmen zu werben und es den richtigen Zielgruppen vorzustellen. Wenn Sie in Google AdWords bieten, stehen Ihnen viele Gebotsoptionen zur Verfügung, einschließlich automatischer Gebote. Einige der verfügbaren automatisierten Gebotsformulare können für Ihr Konto am besten geeignet sein, aber es kann andere geben, die zu einer schrecklichen Verschlechterung Ihres Wachstums führen können. Möglicherweise finden Sie irgendwann Verwendung für jede Gebotsstrategie, die Sie in Ihrem Werbekonto haben, oder es besteht die Möglichkeit, dass Sie keine verwenden können. Sie können dies nicht lernen, bis Sie alle verfügbaren Strategien kennen und wissen, wie man sie anwendet.

Manuelles Bieten

Manuelles Bieten ist die einfachste verfügbare Gebotsstrategie, um die Google Ads-Plattform gründlich zu verstehen. Werbeprofis beschreiben die Anzeigengebote in geeigneter Weise manuell auf Keyword-Ebene, und die Gebote bleiben unverändert, bis der Werbetreibende sie moduliert.

Warnungen zum manuellen Bieten

Ingat, dass die manuelle Gebotseinstellung viel Zeit in Anspruch nehmen kann, die Sie möglicherweise für andere Aufgaben aufwenden möchten. Bei der manuellen Gebotseinstellung ist ausreichend Zeit erforderlich, um die Leistung zu berücksichtigen und zu prüfen, ob das von Ihnen abgegebene Keyword-Gebot geändert werden muss, untuk menyedari, welche Änderung erforderlich ist, und diese dann umzusetzen.

Manuelles Bieten kann weniger aufschlussreich sein. Wenn Werbetreibende die Leistungskennzahlen überprüfen, sehnen wir uns nach den Parametern, die Google uns für unsere Werbekampagnen zulässt.

Erweiterter CPC

Die auto-optimierte CPC-Gebotseinstellung ist der manuellen Gebotseinstellung sehr ähnlich und ermöglicht dem Google Ads-Algorithmus die Feinabstimmung des manuellen Keyword-Gebots. Sie können Ihren Enhanced CPC zulassen, indem Sie das Kästchen in der manuellen Einstellung oder mit dem Enhanced CPC aus dem Dropdown-Menü für Gebote markieren.

Warnungen zum auto-optimierten CPC

Der erweiterte CPC kann die Keyword-Gebote verbessern, ohne dass ein Ridge vorhanden ist, und es besteht die Möglichkeit, dass die Gebote und die resultierenden CPCs vergleichsweise höher sind, als für das Konto erwartet. Das Ziel eines solchen Gebotstyps ist es, die Aussichten auf eine Conversion zu erhöhen, jedoch nicht überwiegend zum beabsichtigten Cost-per-Conversion (CPA).

Maksimumkan Penukaran

Conversions maximieren ist eine vollständig automatisierte Gebotsstrategie. Dies besagt, dass kein einzelnes Keyword-Gebot, das von Werbetreibenden erklärt wird, fungsi, was Google begründet. Es bevorzugt ein CPC-Gebot, das auf dem Endergebnis der impliziten Gebotsstrategie basiert.

Warnungen für Conversions maximieren

Führen Sie diese erläuterte Strategie nicht aus, ohne das Conversion-Tracking zu implementieren. Wenn Sie Ziele haben, die durch Produktivität definiert sind, ist dies eine riskante Gebotsstrategie, um Vorteile zu erzielen.

Cara Meningkatkan Skor Kualiti Anda dalam Adwords

AdWords

Untuk meningkatkan CTR dan kadar penukaran, adalah penting untuk memasukkan nombor ke dalam tajuk iklan anda. Penyelidikan menunjukkan bahawa memasukkan nombor ke dalam tajuk iklan anda meningkatkan CTR sebanyak 217%. Tetapi itu tidak bermakna anda harus mencipta semula roda. Caranya ialah dengan mencipta cadangan nilai yang menarik dan cangkuk tanpa mencipta semula roda. Sedangkan iklan bijak boleh meningkatkan CTR, mereka boleh mahal. Jadi, mari kita lihat beberapa strategi yang mudah tetapi berkesan.

Penyelidikan kata kunci

Untuk memanfaatkan sepenuhnya kempen AdWords anda, anda mesti menjalankan penyelidikan kata kunci. Kata kunci boleh dipilih berdasarkan popularitinya, kos setiap klik, dan volum carian. Perancang Kata Kunci Google ialah alat percuma yang boleh anda gunakan untuk tujuan ini. Dengan menggunakan alat ini, anda boleh menentukan purata bilangan carian yang diterima kata kunci setiap bulan dan kos setiap klik untuk setiap kata kunci. Perancang Kata Kunci Google juga mencadangkan kata kunci berkaitan yang boleh anda gunakan untuk membina lebih banyak kempen disasarkan.

Sebaik sahaja anda mempunyai senarai kata kunci, sudah tiba masanya untuk mengutamakan mereka. Fokus pada beberapa istilah yang paling popular. Perlu diingat bahawa lebih sedikit kata kunci akan menghasilkan kempen yang lebih disasarkan dan keuntungan yang lebih besar. Namun begitu, jika anda tidak mempunyai masa untuk melakukan penyelidikan kata kunci untuk setiap kata kunci, anda boleh menggunakan alat percuma seperti SEMrush untuk mengetahui kata kunci yang ditaip oleh khalayak sasaran anda. Anda juga boleh menggunakan alat penyelidikan kata kunci seperti SEMrush untuk mengetahui bilangan hasil yang dipaparkan pada SERP.

Alat lain yang percuma dan boleh digunakan untuk melakukan penyelidikan kata kunci ialah Ahrefs. Ia adalah tempat yang baik untuk bermula, kerana ia membolehkan anda melihat pesaing anda’ trafik laman web, persaingan, dan volum kata kunci. Anda juga boleh melihat jenis tapak web yang disenaraikan untuk kata kunci tersebut dan menganalisis strategi mereka. Ini amat penting, kerana kata kunci ini ialah kata kunci yang anda mahu pangkat di Google. Namun begitu, bukan selalu mudah untuk berkongsi penemuan ini dengan pihak lain.

Menggunakan Perancang Kata Kunci Google membolehkan anda melihat volum carian mengikut bulan, yang boleh membantu anda menyasarkan iklan anda dengan istilah yang lebih khusus. Perancang kata kunci juga membolehkan anda melihat kata kunci yang serupa. Alat ini juga menunjukkan kepada anda bilangan orang yang mencari kata kunci berdasarkan kekangan anda. Anda juga boleh menggunakan Perancang Kata Kunci Google untuk melihat kata kunci yang bersaing untuk kata kunci yang sama seperti kata kunci anda. Alat ini akan memberi anda idea tentang kata kunci yang paling popular dan membantu anda mencari kata kunci yang terbaik untuk kempen iklan anda.

Model pembidaan

Kos setiap klik (CPC) strategi boleh menjana lebih banyak tera kos rendah daripada CPM, terutamanya untuk iklan yang berada di bahagian bawah. Namun begitu, CPM berfungsi paling baik apabila kesedaran jenama ialah matlamat utama anda. Pembidaan CPC manual memfokuskan pada menetapkan bida untuk kata kunci tertentu. Dalam model ini, anda boleh menggunakan bida yang lebih tinggi hanya untuk kata kunci ini untuk memaksimumkan keterlihatan. Namun begitu, kaedah ini boleh memakan masa.

Adwords membolehkan anda menukar bida anda mengikut peringkat kempen dan kumpulan iklan. Pelarasan bidaan ini dipanggil pengubah suai bida. Pengubah suai bida tersedia untuk Platform, Jenis Interaksi, dan Kandungan Pilihan. Ini dikekalkan pada peringkat kumpulan iklan melalui AdGroupCriterionService. Begitu juga, pelarasan bidaan peringkat kempen boleh dibuat melalui CampaignBidModifierService. Google juga menyediakan API untuk pelarasan ini.

Peletakan iklan lalai dipanggil Padanan Am. Jenis ini memaparkan iklan anda pada halaman enjin carian untuk sebarang kata kunci, termasuk sinonim dan carian yang berkaitan. Walaupun pendekatan ini menghasilkan sejumlah besar tera, ia juga mempunyai kos yang lebih tinggi. Jenis padanan lain termasuk Padanan Tepat, Padanan Frasa, dan Padanan Negatif. Secara umum, lebih spesifik padanan anda, semakin rendah kos anda.

Model Pembidaan untuk Adwords menggunakan pelbagai teknik untuk membantu anda mengoptimumkan kempen iklan anda. Contohnya, anda boleh menetapkan bida maksimum untuk kata kunci tertentu, kemudian laraskan bida anda berdasarkan bilangan penukaran yang anda terima. Jika anda telah membuat jualan, AdWords akan meningkatkan bida anda berdasarkan itu. Untuk pengguna yang lebih maju, anda juga boleh menggunakan penjejakan penukaran dinamik.

Pembidaan CPA Sasaran ialah sejenis strategi iklan yang memfokuskan pada mendorong penukaran. Ia menetapkan bida untuk kempen berdasarkan CPA (Kos setiap Pemerolehan), iaitu kos untuk memperoleh pelanggan tunggal. Model ini boleh menjadi rumit jika anda tidak mengetahui kos pemerolehan anda (CPA) atau bilangan penukaran yang didorong oleh iklan anda. Namun begitu, semakin banyak anda tahu tentang CPA, lebih banyak anda akan tahu cara menetapkan bida anda dengan sewajarnya.

Pembidaan manual juga merupakan pilihan untuk meningkatkan klik, kesan, dan tontonan video. Memilih strategi ini akan membolehkan anda mengawal belanjawan anda sambil meningkatkan ROI kempen anda. Namun begitu, anda harus ambil perhatian bahawa pembidaan manual tidak disyorkan untuk setiap kempen. Pilihan yang lebih sesuai ialah menggunakan strategi maksimumkan penukaran, yang lepas tangan dan memerlukan sedikit usaha. Anda juga boleh meningkatkan belanjawan harian anda jika anda mendapati purata perbelanjaan anda lebih rendah daripada belanjawan harian anda.

Markah kualiti

Untuk meningkatkan Skor Kualiti anda dalam Adwords, anda perlu memberi perhatian kepada faktor utama tertentu. Faktor ini mempengaruhi Skor Kualiti anda secara individu dan kolektif, dan mungkin memerlukan pelarasan pada tapak web anda. Di bawah disenaraikan beberapa perkara yang perlu dipertimbangkan untuk meningkatkan Skor Kualiti anda:

Skor Kualiti anda berkaitan secara langsung dengan prestasi iklan anda. Skor Kualiti yang tinggi diterjemahkan kepada pengalaman pengguna yang kukuh. Meningkatkan Skor Kualiti anda juga merupakan idea yang baik kerana ia akan membantu anda meningkatkan Kedudukan Iklan anda dan menurunkan kos setiap klik anda. Sama ada anda menyasarkan keterlihatan yang lebih tinggi di Google atau CPC yang lebih rendah, Skor Kualiti akan menjejaskan prestasi iklan anda dari semasa ke semasa. Di samping itu, Skor Kualiti yang tinggi akan meningkatkan peletakan iklan anda dalam hasil carian dan menurunkan kos setiap klik anda.

Anda boleh meningkatkan Skor Kualiti anda dengan mengoptimumkan perkaitan kata kunci iklan anda. Padanan kata kunci merujuk kepada sejauh mana iklan anda sepadan dengan pertanyaan carian pengguna. Perkaitan kata kunci iklan anda diukur menggunakan Skor Kualiti, dan akan menentukan cara iklan anda dipaparkan. Iklan anda hendaklah memberitahu bakal pelanggan perkara yang mereka boleh jangkakan daripada perniagaan anda, menawarkan seruan bertindak yang menarik, dan menjadi menarik kepada pengguna pada semua peranti.

Tiga faktor yang mempengaruhi Skor Kualiti akaun anda ialah: kadar klik lalu yang dijangkakan (CTR), pengalaman halaman pendaratan (THE), dan perkaitan iklan dengan niat pencari. Apabila anda membandingkan markah kata kunci yang muncul di bawah kumpulan iklan yang berbeza, anda akan melihat bahawa Skor Kualiti untuk kata kunci tersebut akan berbeza daripada kata kunci yang sama dalam kumpulan iklan lain. Sebab untuk ini termasuk kreatif iklan yang berbeza, halaman pendaratan, penyasaran demografi, dan banyak lagi. Jika iklan anda menerima Skor Kualiti yang rendah, anda akan mempunyai pemahaman yang lebih baik tentang cara skor kualiti dikira. Hasil analisis ini diterbitkan di tapak web Google dan dikemas kini setiap beberapa hari.

Dalam lelongan AdWords, Skor Kualiti anda mempengaruhi kedudukan iklan anda dan kos setiap klik. Anda akan mendapati bahawa CPC yang lebih rendah bermakna kurang wang yang dibelanjakan untuk setiap klik. Skor Kualiti juga harus dipertimbangkan untuk bida anda. Semakin tinggi Skor Kualiti anda, semakin besar kemungkinan anda akan dipaparkan dalam iklan anda. Dalam lelongan iklan, CPC yang lebih tinggi akan menjana lebih banyak hasil untuk enjin carian.

kos

Salah satu soalan paling penting yang perlu anda tanyakan kepada diri sendiri ialah “berapakah kos AdWords?” Kebanyakan pemilik perniagaan tidak mengetahui kos yang berkaitan dengan pengiklanan dalam talian. Kos setiap klik atau CPC ialah kos yang dikawal oleh Google Adwords menggunakan metrik yang dipanggil CPC maksimum. Metrik ini membolehkan pengiklan mengawal bida mereka mengikut jumlah wang yang mampu mereka belanjakan untuk setiap klik. Kos setiap klik bergantung pada saiz perniagaan anda dan industri yang anda ceburi.

Untuk memahami kos perisian PPC, anda perlu mempertimbangkan cara anda memperuntukkan belanjawan anda. Anda boleh memperuntukkan sebahagian daripada belanjawan anda untuk pengiklanan mudah alih dan desktop, dan anda juga boleh menyasarkan peranti mudah alih tertentu untuk meningkatkan penukaran. Kos perisian PPC biasanya berdasarkan model langganan, jadi pastikan anda mengambil kira kos langganan. WordStream menawarkan pelan prabayar dan kontrak enam bulan. Anda akan mendapati mudah untuk membuat belanjawan untuk perisian PPC dengan cara ini, asalkan anda faham terma dan syarat.

Kaedah yang paling biasa untuk menentukan kos Adwords ialah kos setiap klik (PPC). Ia paling sesuai digunakan apabila anda ingin menyasarkan khalayak sasaran tertentu dan tidak menyasarkan jumlah trafik yang besar setiap hari. Kos per mille, atau CPM, kaedah pembidaan berguna untuk kedua-dua jenis kempen. CPM memberi anda cerapan tentang bilangan tera yang diterima oleh iklan anda, yang penting apabila membangunkan kempen pemasaran jangka panjang.

Memandangkan bilangan pesaing di internet terus meningkat, kos Adwords semakin tidak terkawal. Baru beberapa tahun lepas, membayar untuk klik masih merupakan kos yang agak rendah. Sekarang, dengan lebih ramai orang membida pada AdWords, perniagaan baharu mungkin membelanjakan EUR5 setiap klik pada beberapa kata kunci. Jadi, bagaimana anda boleh mengelak daripada membelanjakan lebih banyak wang pada kempen AdWords anda? Terdapat banyak cara untuk mengawal kos yang berkaitan dengan Adwords.

Asas AdWords – Kos, Faedah, Penyasaran dan Kata Kunci

AdWords

Jika anda ingin mengetahui cara menstruktur akaun Adwords anda untuk memaksimumkan pulangan perbelanjaan pengiklanan anda, baca artikel ini. Artikel ini akan membincangkan Kos, Faedah, Penyasaran dan Kata Kunci. Setelah anda memahami ketiga-tiga konsep asas ini, anda akan bersedia untuk bermula. Setelah anda bersedia untuk bermula, lihat percubaan percuma. Anda juga boleh memuat turun perisian iklan AdWords di sini. Anda kemudian boleh mula membina akaun anda.

Kos

Google membelanjakan lebih daripada $50 juta setahun di AdWords, dengan syarikat insurans dan firma kewangan membayar harga tertinggi. Sebagai tambahan, Amazon membelanjakan sejumlah besar juga, berbelanja lebih daripada $50 juta setiap tahun di AdWords. Tetapi berapakah kos sebenar? Bagaimana anda boleh memberitahu? Yang berikut akan memberi anda idea umum. Pertama, anda harus mempertimbangkan CPC untuk setiap kata kunci. KSK minimum lima sen tidak dianggap sebagai kata kunci kos tinggi. Kata kunci kos tertinggi boleh menelan kos sebanyak $50 setiap klik.

Satu lagi cara untuk menganggarkan kos ialah dengan mengira kadar penukaran. Nombor ini akan menunjukkan kekerapan pelawat melakukan tindakan tertentu. Sebagai contoh, anda boleh menyediakan kod unik untuk menjejaki langganan e-mel, dan pelayan AdWords akan ping pelayan untuk mengaitkan maklumat ini. Anda kemudian akan mendarabkan nombor ini dengan 1,000 untuk mengira kos penukaran. Anda kemudian boleh menggunakan nilai ini untuk menentukan kos kempen AdWords.

Perkaitan iklan merupakan faktor penting. Meningkatkan perkaitan iklan boleh meningkatkan kadar klik lalu dan Skor Kualiti. Pengoptimum Penukaran mengurus bida pada peringkat kata kunci untuk mendorong penukaran pada atau di bawah kos setiap penukaran yang ditetapkan pengiklan, atau CPA. Semakin relevan iklan anda, semakin tinggi CPC anda. Tetapi bagaimana jika kempen anda tidak berprestasi seperti yang diharapkan? Anda mungkin tidak mahu membazirkan wang untuk iklan yang tidak berkesan.

Sepuluh kata kunci paling mahal teratas pada AdWords berurusan dengan kewangan dan industri yang mengurus sejumlah besar wang. Contohnya, kata kunci tersebut “ijazah” atau “pendidikan” adalah tinggi dalam senarai kata kunci Google yang mahal. Jika anda sedang mempertimbangkan untuk memasuki bidang pendidikan, bersedia untuk membayar CPC yang besar untuk kata kunci yang mempunyai volum carian yang rendah. Anda juga perlu mengetahui tentang kos setiap klik bagi sebarang kata kunci yang berkaitan dengan kemudahan rawatan.

Asalkan anda boleh menguruskan bajet anda, Google AdWords boleh menjadi pilihan yang bagus untuk perniagaan kecil. Anda boleh mengawal amaun yang anda belanjakan setiap klik melalui penyasaran geo, device targeting, dan banyak lagi. Tapi ingat, kamu tidak keseorangan! Google is facing stiff competition from AskJeeves and Lycos. They are challenging Google’s reign as the number one paid-search engine in the world.

Faedah

Google AdWords is a platform for pay-per-click advertising. It governs the ads that appear at the top of Google searches. Almost every business can benefit from AdWords, because of its inherent benefits. Its powerful targeting options go beyond simply choosing a target audience based on location or interest. You can target people based on the exact words they type into Google, ensuring you only advertise to customers who are ready to buy.

Google Adwords measures everything, from bids to ad positions. Dengan Google Adwords, you can monitor and adjust your bid prices to get the best return on every click. Pasukan Google Adwords akan menyediakan anda dwi-mingguan, setiap minggu, dan pelaporan bulanan. Kempen anda boleh membawa masuk sehingga tujuh pelawat setiap hari, jika anda bernasib baik. Untuk memanfaatkan Adwords sepenuhnya, anda perlu mempunyai idea yang jelas tentang perkara yang anda cuba capai.

Jika dibandingkan dengan SEO, AdWords ialah alat yang lebih berkesan untuk mendorong trafik dan petunjuk. Pengiklanan PPC adalah fleksibel, boleh skala, dan boleh diukur, yang bermaksud anda hanya akan membayar apabila seseorang mengklik pada iklan anda. Sebagai tambahan, anda akan mengetahui dengan tepat kata kunci yang membawa anda paling banyak trafik, yang membolehkan anda meningkatkan strategi pemasaran anda. Anda juga boleh menjejak penukaran melalui AdWords.

Editor Google AdWords menjadikan antara muka mudah digunakan dan membantu anda mengurus kempen anda. Walaupun anda mengurus akaun AdWords yang besar, Editor AdWords akan menjadikan pengurusan kempen anda lebih cekap. Google terus mempromosikan alat ini, dan ia mempunyai pelbagai manfaat lain untuk pemilik perniagaan. Jika anda sedang mencari penyelesaian untuk keperluan pengiklanan perniagaan anda, Editor AdWords ialah salah satu alat paling berguna yang tersedia.

Selain menjejak penukaran, AdWords menawarkan pelbagai alat ujian untuk membantu anda membuat kempen iklan yang sempurna. Anda boleh menguji tajuk berita, teks, dan imej dengan alatan AdWords dan lihat yang mana yang berprestasi lebih baik. Anda juga boleh menguji produk baharu anda dengan AdWords. Faedah AdWords tidak berkesudahan. Jadi, apa tunggu lagi? Mulakan hari ini dan mula mendapat manfaat daripada AdWords!

Penyasaran

Menyasarkan kempen AdWords anda kepada khalayak tertentu boleh membantu anda meningkatkan kadar penukaran anda dan meningkatkan trafik tapak web anda. AdWords menawarkan beberapa kaedah untuk ini, tetapi kaedah yang paling berkesan mungkin gabungan kaedah. Semuanya bergantung pada matlamat anda. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai kaedah yang berbeza ini, teruskan membaca! Juga, jangan lupa untuk menguji kempen anda! Kami akan membincangkan cara untuk menguji jenis penyasaran yang berbeza ini dalam Adwords.

Penyasaran pendapatan ialah contoh kumpulan lokasi demografi. Jenis penyasaran ini adalah berdasarkan data IRS yang dikeluarkan secara terbuka. Walaupun ia hanya tersedia di Amerika Syarikat, Google AdWords boleh menarik maklumat daripada IRS dan memasukkannya ke dalam AdWords, membolehkan anda membuat senarai berdasarkan lokasi dan poskod. Anda juga boleh menggunakan pilihan Penyasaran Pendapatan untuk pengiklanan yang disasarkan. Jika anda tahu jenis demografi khalayak anda tergolong, anda boleh membahagikan kempen AdWords anda dengan sewajarnya.

Cara lain untuk menyasarkan kempen AdWords anda ialah dengan memilih topik atau subtopik tertentu. Ini membolehkan anda menyasarkan khalayak yang lebih luas dengan sedikit usaha. Namun begitu, penyasaran topik kurang bergantung pada kata kunci tertentu. Penyasaran topik ialah alat yang sangat baik apabila digunakan bersama dengan kata kunci. Sebagai contoh, anda boleh menggunakan topik untuk perkhidmatan atau produk tapak web anda, atau untuk acara atau jenama tertentu. Tetapi apa cara yang anda pilih, anda akan dapat menjangkau khalayak sasaran anda dan meningkatkan penukaran anda.

Cara seterusnya untuk menyasarkan iklan AdWords ialah memilih khalayak mereka berdasarkan purata pendapatan mereka, lokasi, dan banyak lagi. Pilihan ini berguna untuk pemasar yang ingin memastikan bahawa iklan yang mereka belanjakan akan menjangkau khalayak yang berkemungkinan besar membeli. dengan cara ini, anda boleh yakin bahawa kempen iklan anda akan menjangkau khalayak yang berkemungkinan membeli produk anda. Tetapi bagaimana anda boleh melakukannya?

Kata kunci

Apabila memilih kata kunci untuk iklan anda, cuba elakkan istilah atau perkataan umum yang tidak berkaitan dengan perniagaan anda. Anda ingin menyasarkan klik yang berkaitan daripada pelanggan yang layak dan mengekalkan tera anda pada tahap minimum. Sebagai contoh, jika anda memiliki kedai membaiki komputer, jangan mengiklankan perniagaan anda menggunakan perkataan “komputer.” Dan walaupun anda tidak boleh mengelakkan kata kunci yang luas, anda boleh mengurangkan kos PPC anda dengan menggunakan sinonim, variasi rapat, dan perkataan berkaitan semantik.

Walaupun kata kunci ekor panjang mungkin kelihatan menarik pada mulanya, SEM cenderung tidak menyukai mereka. Dalam kata lain, jika seseorang menaip “kata laluan wifi” mereka mungkin tidak mencari produk atau perkhidmatan anda. Mereka mungkin sama ada cuba mencuri rangkaian wayarles anda, atau melawat rakan. Kedua-dua situasi ini tidak sesuai untuk kempen pengiklanan anda. Sebaliknya, gunakan kata kunci berekor panjang yang berkaitan dengan produk atau perkhidmatan anda.

Cara lain untuk mencari kata kunci dengan penukaran rendah adalah dengan menjalankan kempen negatif. Anda boleh mengecualikan kata kunci tertentu daripada kempen anda di peringkat kumpulan iklan. Ini amat membantu jika iklan anda tidak menjana jualan. Tetapi ini tidak selalu mungkin. Terdapat beberapa helah untuk mencari kata kunci yang menukar. Semak artikel ini oleh Search Engine Journal untuk maklumat lanjut. Ia mengandungi banyak petua untuk mengenal pasti kata kunci penukaran tinggi. Jika anda belum melakukan ini, anda boleh mula bereksperimen dengan strategi ini hari ini.

Perkara yang paling penting untuk diingati tentang kata kunci untuk Adwords ialah kata kunci tersebut memainkan peranan penting dalam memadankan iklan anda dengan bakal pelanggan.. Dengan menggunakan kata kunci yang berkualiti tinggi, iklan anda akan dipaparkan kepada prospek yang berkelayakan tinggi yang berada di bawah corong pembelian. dengan cara ini, anda boleh menjangkau khalayak berkualiti tinggi yang lebih cenderung untuk menukar. Terdapat tiga jenis kata kunci utama, transaksional, bermaklumat, dan adat. Anda boleh menggunakan mana-mana jenis kata kunci ini untuk menyasarkan kumpulan pelanggan tertentu.

Satu lagi cara untuk mencari kata kunci berkualiti tinggi ialah menggunakan alat kata kunci yang disediakan oleh Google. Anda juga boleh menggunakan laporan pertanyaan analitis carian juruweb Google. Untuk meningkatkan peluang anda memperoleh penukaran, gunakan kata kunci yang berkaitan dengan kandungan laman web anda. Sebagai contoh, kalau jual baju, try using the wordfashionas the keyword. This will help your campaign to get noticed by those interested in the product you’re selling.

Petua AdWords – Cara Bida Secara Manual, Kata Kunci Penyelidikan, dan Sasarkan Semula Iklan Anda

AdWords

To be successful in Adwords, you need to know what keywords you should use and how to bid on them. Dalam artikel ini, you’ll learn how to set bids manually, research keywords, and re-target your ads. There’s more to keyword strategy, too, including how to test your keywords and how to find out which ones get the best click-through rates. Semoga, these strategies will help you get the most out of Adwords.

Penyelidikan kata kunci

Search engine marketing is an essential part of online marketing, and a successful advertising campaign is dependent on choosing the right keywords. Keyword research is the process of identifying profitable markets and search intent. Keywords give a marketer statistical data on internet users and help them craft an ad strategy. Using tools like Google AdWordsad builder, businesses can choose the most relevant keywords for their pay-per-click advertising. The purpose of keyword research is to produce strong impressions from people who are actively looking for what you have to offer.

The first step in keyword research is to determine your target audience. Once you have identified your target audience, you can move on to more specific keywords. To perform keyword research, you can use free tools like Google’s Adwords Keyword Tool or paid keyword research tools like Ahrefs. These tools are excellent for researching keywords, as they offer metrics on each one. You should also do as much research as possible before selecting a specific keyword or phrase.

Ahrefs is one of the best keyword research tools for content creators. Its keyword research tool uses clickstream data to offer unique click metrics. Ahrefs has four different subscription plans, with free trials on the Standard and Lite subscription plans. With free trials, you can use the tool for seven days and pay only once a month. The keyword database is extensiveit contains five billion keywords from 200 countries.

Keyword research should be an ongoing process, as popular keywords today might not be the best options for your business. In addition to keyword research, it should also include research into content marketing terms. To conduct a research, simply plug in the keywords that describe your company and see how many times people type those terms each month. Monitor the number of searches each term receives every month and how much each one costs per click. With enough research, you can write content that is related to these popular searches.

Pembidaan pada kata kunci

You should research the competition and identify what the most common keywords are to increase your chances of getting high traffic and making money. Using keyword research tools will help you decide which keywords have the most potential and which are too competitive for you to make money. You can also use tools like Ubersuggest to see historical keyword stats, suggested budgets, and competitive bids. Once you have determined what keywords will make you money, you need to decide on the keyword strategy.

The most important thing to remember is to choose carefully the keywords you want to target. Semakin tinggi CPC, lebih baik. But if you want to achieve top rankings in search engines, you have to bid high. Google looks at your CPC bid and the quality score of the keyword you are targeting. This means that you need to select the right keywords that will help you get top rankings. Bidding on keywords allows you to be more precise with your audience.

When bidding on keywords in Adwords, you must consider what your target audience is looking for. The more people find your website through your ads, the more traffic you’ll receive. Remember that not all keywords will result in sales. Using conversion tracking will allow you to find the most profitable keywords and adjust your maximum CPC accordingly. When your keyword bidding strategy is working, it will bring you a higher profit. If your budget is limited, you can always use a service like PPCexpo to evaluate your keyword bidding strategy.

Remember that your competitors are not necessarily looking for you to be number one in Google’s results page. You should also consider your ad campaign’s profitability. Do you really need the traffic from customers who might be searching for your product? Sebagai contoh, if your ad appears beneath their listings, you may be attracting clicks from other companies. Avoid bidding on your competitor’s brand terms if they are not targeted by your business.

Setting bids manually

Automated bidding does not account for recent events, media coverage, flash sales, or weather. Manual bidding focuses on setting the right bid at the right time. By lowering your bids when the ROAS is low, you can maximize your revenue. Namun begitu, manual bidding requires you to know about the different factors that can affect the ROAS. Atas sebab ini, setting bids manually is more beneficial than automating them.

While this method does take a bit more time, it offers granular control and guarantees instantaneous implementation of changes. Automated bidding is not ideal for large accounts, which can be hard to monitor and control. Lebih-lebih lagi, day-to-day account views limit advertisersability to see thebigger picture.Manual bidding allows you to monitor the bids of a specific keyword.

Tidak seperti pembidaan automatik, setting bids manually in Google Adwords requires you to know your product or service and have the necessary knowledge to set your bids. Namun begitu, automated bidding is not always the best choice for some campaigns. While Google is capable of automatically optimizing your bids based on conversions, it doesn’t always know which conversions are relevant to your business. You can also use a negative keyword list to reduce your waste.

When you want to increase clicks, you can set the CPC manually in Google Adwords. You can also set a maximum CPC bid limit. But keep in mind that this method can affect your goal and make your CPC skyrocket. If you have a budget of $100, setting a max CPC bid limit of $100 may be a good option. Dalam kes ini, you can set a lower bid because the chances of conversions are low.

Penyasaran semula

Google’s policy prohibits collecting personal or personally identifiable information like credit card numbers, alamat e-mel, and phone numbers. Regardless of how tempting re-targeting with Adwords can be for your business, there are ways to avoid collecting personal information in this way. Google has two primary types of re-targeting ads, and they work in very different ways. This article looks at two of these strategies and explains the benefits of each.

RLSA is a powerful way to reach users who are on your re-targeting lists and capture them near to conversion. This type of re-marketing can be effective for capturing users who have expressed interest in your products and services but have not yet converted. Using RLSA allows you to reach those users while still maintaining high conversion rates. dengan cara ini, you can optimize your campaign by targeting your most relevant users.

Re-targeting campaigns can be done on a variety of platforms, from search engines to social media. If you have a product that is particularly popular, you can create ads for similar products with a compelling offer. It is possible to set up re-targeting campaigns on more than one platform. Namun begitu, for maximum impact, it is best to choose the most effective combination of both. A well-run re-targeting campaign can drive new sales and increase profits by up to 80%.

Re-targeting with Adwords allows you to display ads to a previously-visited page. If a user has browsed your product page in the past, Google will display Dynamic ads that contain that product. Those ads will be shown to those visitors again if they visit the page within a week. The same is true of ads placed on YouTube or Google’s display network. Namun begitu, Adwords does not track these views if you haven’t contacted them in a few days.

Kata kunci negatif

If you’re wondering how to find and add negative keywords to your Adwords campaign, there are a few ways to go about it. One easy way is to use Google search. Enter the keyword that you’re trying to target, and you’ll likely see a ton of relevant ads pop up. Adding these ads to your Adwords negative keywords list will help you stay away from those ads and keep your account clean.

If you’re running an online marketing agency, you might want to target specific negative keywords for SEO as well as for PPC, CRO, or Landing Page Design. Just click theadd negative keywordsbutton next to the search terms, and they’ll show up next to the search term. This will help you stay relevant and get targeted leads and sales. But don’t forget about your competitor’s negative keywordsa few of them may be the same, so you’ll have to be selective.

Using negative keywords to block search queries is a powerful way to protect your business from Google’s sloppy ads. You should also add negative keywords at the campaign level. These will block search queries that don’t apply to your campaign and will work as the default negative keyword for future ad groups. You can set negative keywords that describe your company in generic terms. You can also use them to block ads for specific products or categories, such as shoe stores.

In the same way as positive keywords, you should add negative keywords to your Adwords campaign to prevent unwanted traffic. When you use negative keywords, you should avoid general terms, seperti “ninja air fryer”, which will only attract people who are interested in specific products. A more specific term, seperti “ninja air fryer”, will save you money, and you’ll be able to exclude ads that aren’t relevant to your business.